logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۶۰۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
محرومیت زدایی بسیج و لزوم همراهی سایر سازمان‌ها:

محرومیت زدایی توسط بسیح سازندگی همراهی سایر سازمان‌ها را می‌طلبد/ مزار ۲۰۵ شهید زنجانی نیازمند ساماندهی است

محرومیت-زدایی-توسط-بسیح-سازندگی-همراهی-سایر-سازمان‌ها-را-می‌طلبد-مزار-۲۰۵-شهید-زنجانی-نیازمند-ساماندهی-است
بسیج سازندگی استان زنجان در راستای محرومیت زدایی در مسیر‌های مختلفی آستین همت را بالا زده است که رسیدن به تمام اهداف در مسیر محرومیت زدایی نیاز به همراهی سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها را دارد.

به گزارش موج رسا; سردار ابوالفضل طهماسبی امروز در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان زنجان به لزوم همراهی ارگان‌ها و سازمان‌های استان زنجان در راستای رسیدن به اهداف محرومیت زدایی تاکید و اظهار داشت: با توجه به اینکه گستردگی کار در طرح  محرومیت زدایی در استان بالا است می طلبد تا کمیته‌ای به ریاست معاون عمرانی استاندار زنجان تشکیل شود تا از ظرفیت سایر ارگان ها همچون راهداری، راه‌وشهرسازی در بحث محرومیت زدایی استفاده شود.

وی با بیان اینکه روسای دانشگاه‌ها از گروه‌های جهادی دانشجویی در انجام برخی امور استفاده کنند، گفت: در طول فعالیت گروه‌های جهادی در ایام تابستان مدارس به عنوان محل استراحت گروه‌های جهادی مد نظر است که امیدواریم آموزش و پرورش همراهی لازم در این زمینه را داشته باشد.

جانشین فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته با همراهی گروه‌های جهادی مزار ۲۳ شهید در استان سامان‌دهی شد، گفت: امسال نیز برنامه‌ریزی هایی برای سازماندهی مزار شهدا انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته سازمان ورزش و جوانان کمک بالایی را در زمینه تجهیز خانه‌های ورزش روستایی کرد، گفت: انتظار این است تا امسال نیز این کمک‌ها تداوم داشته باشد‌.

درخواست ۲۰۰ روستا برای استقرار روحانی

در ادامه این جلسه سعید احمدی مدیر کل تبلیغات استان زنجان با اشاره به اینکه در برخی روستاها خانه‌هایی برای روحانیون توسط بسیج سازندگی ایجاد شده و روحانیون به همراه خانواده در آنجا مستقر شده‌اند، گفت: مردم از حضور روحانیون در روستاها استقبال کرده‌اند اما می طلبد تا این امر گسترده تر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۱۵ روستا که بالای ۲۰۰ خانوار دارند نیازمند ایجاد خانه روحانیون هستند، تصریح کرد: اعتبارات عمرانی برای ساخت خانه روحانیون کم است اگر در این زمینه ارگان‌ها سپاه و بسیج را همراهی کنند می تواند تبعات مثبت بیشتری با استقرار روحانی در روستاها داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تبلیغات ظرفیت دارد تا ۸۰ نفر روحانی را در خانه‌های روحانی در روستاها مستقر کند، خاطر نشان کرد: این درخواست مردمی است و می طلبد تا همکاری های لازم انجام شود.

مزار شهدا باید ساماندهی شود

همچنین امیر علی نیکبخش مدیر کل بنیاد شهید استان زنجان نیز در این جلسه با ابراز تاسف از اینکه هنوز در برخی روستاها از جمله شهرستان زنجان و طارم مزار شهدا ساماندهی نشده است، گفت: مزار ۲۰۵ شهید در برخی روستاها نیازمند سازماندهی است.

وی اعلام کرد: این آمادگی وجود دارد تا از طریق گروه‌های جهادی این ساماندهی را انجام دهیم و انتظار داریم تا این امر انجام شود.

لزوم تامین اعتبار طرح هجرت ۳

علی اسمائیلی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه طرح هجرت ۳ در مدارس استان آغاز خواهد شد، عنوان کرد: در بحث تامین اعتبار و نقدینگی مسائلی ایجاد شده که امیدواریم این  مشکلات برطرف شود و طرح در مسیر مناسب اجرا قرار گیرد./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر