logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۵۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

برگزاری جشنواره‌ها یکی از راه‌ها برای شناساندن ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری طارم است/ اتمام پروژه‌های راهی در اولویت قرار می‌گیرد

برگزاری-جشنواره‌ها-یکی-از-راه‌ها-برای-شناساندن-ظرفیت‌های-کشاورزی-و-گردشگری-طارم-است-اتمام-پروژه‌های-راهی-در-اولویت-قرار-می‌گیرد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به برگزاری جشنواره گیلاس در طارم گفت: برگزاری جشنواره‌ها یکی از راه‌ها برای شناساندن ظرفیت‌های شهرستان طارم است.

به گزارش موج رسا; علی وقف‌چی در حاشیه جشنواره گیلاس طارم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آب و هوا و خاکی که در این شهرستان وجود دارد، این منطقه را جزو منحصر بفردترین مناطق کشور کرده است اظهار کرد: تمام محصولات باغی و زراعی در شهرستان طارم تولید می‌شود، به خصوص گیلاس به دلیل نیمه گرمسیر بودن منطقه در زمان نوبرانه برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلاس با توجه به زمان برداشت بازار بسیار خوبی دارد، ابراز کرد: روستاهای شیت و ولیدر و دیگر مناطق شهرستان طارم به دلیل ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری که دارند در مسیر راه‌های اصلی کشور نیستند که این جشنواره‌ها می‌توانند یکی از موثرترین راه‌ها برای شناساندن این شهرستان برای کل مردم کشور باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کسانی که می خواهند تمام محصولات باغی و زراعی ایران را در یک منطقه کوچک مشاهده کنند، می توانند با سفر به شهرستان طارم این ظرفیت‌های فوق‌العاده بزرگ خدادادی را در این شهرستان ببینند.

وی با بیان اینکه صنعت توریسم می‌تواند یکی از جایگزین‌ها برای نفت باشد، گفت: در کنار این صنایع دستی و حمایت‌هایی که باید از این صنعت بزرگ در ایجاد شغل بسیار موثرند، صنعت گردشگری و صنایع دستی هیچ وابستگی نداشته و با کمترین ظرفیت‌های ریالی می‌توانند ظرفیت‌های بزرگی را از نظر بحث اقتصادی و سلامتی روحی و روانی مردم ایجاد کنند.

وقف‌چی با اشاره به اینکه مسئولان کشور باید در بحث صنعت توریسم برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند، اضافه کرد: ما در مجلس شورای اسلامی دو فراکسیون‌ گردشگری و فرش و صنایع دستی را ایجاد کردیم که به صورت فعال مسائل مختلف این حوزه را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌هایی که در حال حاضر در مجلس مطرح است، طرح حمایت از استادکاران صنایع دستی بوده که به نظرم می‌تواند برای رونق صنایع دستی کمک کننده باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت شهرستان طام در زیرساخت‌های حوزه گردشگری اظهار کرد: تمام تلاش ما این خواهد بود که نخستین زیرساخت توسعه‌ای چه در زمینه گردشگری و چه در دیگر زمینه‌های اقتصاد، راه‌های طارم را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: اگر بحث راه‌های شهرستان طارم به سرانجام برسد سایر زمینه‌های توسعه خود به خود شکل می‌گیرد و سرمایه‌گذاران نیز به طرف شهرستان طارم متمایل می‌شوند.

وقف‌چی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های استان زنجان و شهرستان طارم به استانهای دیگر شناسانده شود، گفت: صنعت گردشگری می‌تواند در توسعه پایدار نقش خود را ایفا کند که در شهرستان طارم با توجه به آب و هوا، محصولات کشاورزی و صنایع دستی این صنعت می‌تواند بیشتر از این به اقتصاد استان کمک کند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر