logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۵۸۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مدیریت هوشمند کرونا و حضوری بودن آموزش‌ها در استان زنجان به‌صورت جدی پیگیری می‌شود/ بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌های زنجان از 14 فروردین ماه

مدیریت-هوشمند-کرونا-و-حضوری-بودن-آموزش‌ها-در-استان-زنجان-به‌صورت-جدی-پیگیری-می‌شود-بازگشایی-کامل-مدارس-و-دانشگاه‌های-زنجان-از-14-فروردین-ماه
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه 2 موضوع در مدیریت بیماری کرونا به‌صورت جدی پیگیری و دنبال می‌شود، گفت: بحث اول، مدیریت هوشمند بیماری و ارائه خدمات به متقاضیان به شرط تکمیل واکسیناسیون بوده و بحث دوم، بازگشایی کامل و برگزاری حضوری کلاس‌های درس مداس و دانشگاه‌ها است.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: وضعیت سرپایی، بستری و فوتی کرونایی طی روزهای اخیر رو به کاهش بود و توصیه‌های عمومی که دیروز (شنبه 6 فروردین) در ستاد ملی کرونا اعلام شد در استان نیز به همین شکل، اِعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه شهروندان مقداری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهل شده‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه سازگاری با شرایط ایجاد شده و نگرانی، ترس و واهمه‌ای در بین مردم وجود ندارد و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایین آمده است.

رفیعی با بیان اینکه 2 موضوع به‌صورت جدی پیگیری و دنبال می‌شود، افزود: موضوع اول، مدیریت هوشمند بیماری کرونا بوده و در این راستا نسخه‌های کلی برای محدودیت و و تعطیلی نداریم بلکه مدیریت کرونا به‌صورت هوشمند پیگیری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: در این راستا توصیه برای تکمیل واکسیناسیون بوده و ارائه خدمات به متقاضیان منوط به تکمیل واکسیناسیون می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه اصناف از جمله اخذ کد QR جدید مورد تاکید است، اظهار داشت: سایر خدمات دیگر از جمله بلیط‌فروشی و... نیز در سامانه ایران من (سامانه امید سابق) از جمله بلیط فروشی به شرط واکسیناسیون ارائه می‌شود.

رفیعی تصریح کرد: موضوع مهم بعدی که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و از قبل نیز مورد تاکید رئیس‌جمهوری بود و در جلسه دیروز ستاد ملی کرونا نیز تاکید شد، برگزاری حضوری مدارس و دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه زنجان در برگزاری حضوری کلاس‌ها جزء استان‌های پیشرو بود و در قالب مدیریت هوشمند پیش می‌رفتیم، خاطرنشان کرد: پیش از این برخی مدارس علی‌رغم مصوبات قبلی در صورت آلودگی تعدادی از دانش‌آموزان، اجازه تعطیلی محدود کلاس‌ها به‌صورت موردی را داشتند اما اکنون دیگر به هیچ وجه با تعطیلی مواجه نخواهیم شد و هم دانشگاه‌ها و هم مدارس قرار است که از 14 فروردین به‌طور کامل بازگشایی شده و حضوری برگزار شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: مدیران مدارس با توجه به وضعیت سِنی دانش‌آموزان طی روزهای باقیمانده از تعطیلات قرار است مدارس را جهت حضور دانش‌آموزان آماده‌سازی کنند.

وی افزود: اقداماتی از قبیل ضدعفونی و ایجاد تهویه در کلاس‌ها انجام می‌شود تا مدارس برای برگزاری حضوری کلاس‌های درس دانش‌آموزان آماده‌سازی شده و اطمینان خاطری نیز برای خانواده‌ها ایجاد شود.

رفیعی با تاکید بر اینکه مدیریت هوشمند و برگزاری حضوری کلاس‌ها به‌صورت جدی پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: ضربه‌ای که از حیث آموزش غیرحضوری وارد شده و خود را در درازمدت نشان خواهد داد، غیر قابل جبران است ضمن اینکه بررسی‌ها و گزارشات نیز نشان می‌دهد که هیچ کشوری اقدام به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نکرده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر