logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۵۷۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

افزایش حقوق کارگران اگر منجر به تورم قیمت کالاها نشود جای خوشحالی دارد

افزایش-حقوق-کارگران-اگر-منجر-به-تورم-قیمت-کالاها-نشود-جای-خوشحالی-دارد
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با اشاره به افزایش 57 درصدی حقوق کارگران در سال آینده گفت: اگر افزایش حقوق کارگران منجر به افزایش قیمت کالاها نشود، واقعاً جای خوشحالی دارد.

مظاهر یوسفی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش 57 درصدی حقوق کارگران در سال آینده اظهار داشت: افزایش حقوق کارگران، جای خوشحالی دارد چرا که این قشر نیز جزء مصرف‌کنندگان جامعه هستند.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق کارگران از طرفی جای خوشحالی است، خاطرنشان کرد: این موضوع از طرفی هم جای ناراحتی دارد که باعث افزایش قیمت کالاها خواهد شد و افزایشی که در قیمت کالاها اتفاق می‌افتد، بیش از افزایش حقوق خواهد بود.

یوسفی‌امیری با بیان اینکه در واقع مصرف‌کننده باید بیشتر از میزان افزایش حقوق خود برای تامین کالاها باید به دست آورد که افزایش قیمت‌ها را جبران کند، افزود: اگر افزایش حقوق کارگران منجر به افزایش قیمت کالا نشود، واقعاً جای خوشحالی دارد.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: کارگران، ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند و تا همواره به آن‌ها ظلم شده چرا که حقوق کارگران به تناسب تورم کالاها افزایش نیافته است.

وی با بیان اینکه دولت اگر تمهیداتی بیندیشد که قیمت کالاها نیز متناسب با درآمد کارگران بوده و بیشتر از آن افزایش نیابد، واقعاً جای خوشحالی دارد، ابراز کرد: اما تجربه نشان داده که همه قیمت‌ها با ورود به سال جدید، تغییر یافته و افزایش حقوق کارگران، بیشتر به عنوان فرصتی برای بعضی سوءاستفاده‌ها خواهد شد تا قیمت کالاها را بیش از میزان افزایش حقوق کارگران، افزایش دهند.

یوسفی‌امیری خاطرنشان کرد: تجارب گذشته نشان داده که این اتفاق خواهد افتاد و متاسفانه در این موضوع نگرانی وجود دارد.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: امیدواریم حداکثر 20 تا 30 درصد به قیمت کالاها اضافه شود و بیشتر از آن اتفاق نیفتد تا کارگران برای تامین کالاهای خود با مشکل مواجه نشوند اما قیمت کالاها ممکن است بیش از 57 درصدی که حقوق‌ها افزایش یافته، بالا برود.

وی با بیان اینکه در سال جاری که تورم 41 درصد بود، حقوق کارگران 38 درصد افزایش یافت، افزود: سالیان مختلف را هم اگر حساب کنیم، حقوق کارگران طی سال‌های گذشته در مجموع حداکثر 200 درصد افزایش یافته اما تورم کالاها در همین مدت حداقل 1200 درصد بوده است.

یوسفی‌امیری ادامه داد: کارگران به همین دلیل، ضعیف مانده و مصرف‌کنندگان نیز کالاها را به قیمت بالاتر خریداری می‌کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر