logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۵۷۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

نبود اعتبار مانع به سرانجام رسیدن پروژه‌های آبخیزداری زنجان در زمان مقرر می‌شود/ پخش سیلاب شهرستان آببر در مراحل نهایی تکمیل

نبود-اعتبار-مانع-به-سرانجام-رسیدن-پروژه‌های-آبخیزداری-زنجان-در-زمان-مقرر-می‌شود-پخش-سیلاب-شهرستان-آببر-در-مراحل-نهایی-تکمیل
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه نبود اعتبار مهمترین دلیل تاخیر در به سرانجام رسیدن پروژه‌های آبخیزداری است، گفت: با اختصاص اعتبار ۴ میلیارد تومانی به پروژه پخش سیلاب آببر این پروژه در مراحل نهایی تکمیل قرار گرفته است.

جعفر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه پروژه آبخیزداری چهرآباد شهرستان زنجان به چند دلیل اساسی نتوانست پیشرفت قابل قبولی داشته باشد، اظهار داشت: اوایل سال جاری به دلیل اینکه بازار با کمبود سیمان مواجه شد تامین آن نیز به سختی انجام می‌شد و همین امر دلیلی بود تا ساخت و ساز متوقف شود.

وی با بیان اینکه سال آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ جزو خشک‌ترین سال‌ها در ۵۰ دهه اخیر بود، افزود: نبود آب در محل اجرای پروژه سبب شد تا بعد از خاک‌ریزی دسترسی به آب وجود نداشته باشد و عملا کار متوقف شود از سویی دیگر قطعی‌های برق در تابستان نیز عاملی شد تا حتی تامین آب از چاه‌های موجود در محل اجرای پروژه نیز با سختی همراه باشد.

معاون آبخیزاداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۰ پروژه دیگر آبخیزداری در حال اجرا است، گفت: پروژه چهرآباد از سال ۹۷ آغاز شده و بند خاکی آن به ارتفاع ۱۱ متر زده شده است طبق برنامه‌ریزی‌هایی که وجود دارد تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ این پروژه تکمیل و به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل دیگری که سبب می‌شود تا پروژه‌های آبخیزداری در زنجان با کندی پیشرفت کنند، نبود اعتبار کافی است گفت: برای پروژه چهر‌آباد تا حال حاضر ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده و اتمام طرح نیز نیازمند تامین اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی است.

بیات همچنین در ارتباط با پروژه‌های پخش سیلاب شهری نیز خاطر نشان کرد: پروژه دو اسب زنجان در سال‌های گذشته آغاز شده و تا نیمه مسیر تکمیل رسیده، اما ادامه طرح نیازمند تامین اعتبارات است.

وی با اشاره به اینکه پروژه پخش سیلاب شهرستان آببر در مراحل نهایی تکمیل قرار دارد، عنوان کرد: با اعتبار ۴ میلیارد تومانی که امسال به این پروژه تخصیص یافته بود، با این اعتبار در طول ماه‌های پیشرو پروژه تکمیل و به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه پروژه پخش سیلاب شهری در ابهر، ماهنشان، خدابنده و سایر شهرستان‌ها نیز در حال اجرا است، گفت: کنترل سیلاب‌های شهری در اولویت قرار دارند و بعد از اجرای پروژه‌های آبخیزداری که دارای شرایط بحرانی هستند، انجام خواهد گرفت./ب

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر