logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۵۶۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
پاسخ مسئولان دانشگاه علوم پایه زنجان به اعتراض دانشجویان نسبت به تعطیلی مسجد دانشگاه:

باستانی: تعطیلی مسجد دانشگاه علوم پایه زنجان کذب است/ شامی: نماز جماعت از روزهای آینده در دانشگاه علوم پایه اقامه می‌شود

باستانی:-تعطیلی-مسجد-دانشگاه-علوم-پایه-زنجان-کذب-است-شامی:-نماز-جماعت-از-روزهای-آینده-در-دانشگاه-علوم-پایه-اقامه-می‌شود
بعد از حواشی زیادی که حول بسته بودن درب مسجد دانشگاه علوم پایه زنجان به وجود آمد معاون فرهنگی دانشگاه علوم پایه زنجان مدعی شد تأخیر در بازشدن درب مسجد موجب بروز این حواشی شده و تعطیلی مسجد دانشگاه را تکذیب کرد.

به گزارش موج رسا; فضای دانشجویی با آرمان‌خواهی همراه است و این یکی از مزیت‌های این فضا است که همواره دانشجو را وامی‌دارد تا از اعتقادات خود دفاع کند.

آرمان‌خواهی و مبارزه با فساد هرچند فسادهای کوچک باعث شده دانشجویان حُر زمان خود باشند و با حریت زندگی کنند و از هر تلاشی برای ساختن مدینه فاضله خود فروگذاری نکنند.

یکی از موضوعات که در این روزها موجب اعتراضات دانشجویی و همراهی برخی از اساتید حول یک موضوع واحد شود بسته بودن درب مسجد دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در وقت نماز است؛ یا بهتر بگویم جلوگیری از برگزاری مهم‌ترین عمل عبادی سیاسی مسلمانان.

در این راستا برای پیگیری این موضوع گفت‌وگویی با معاون فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان داشتیم که وی برخلاف اظهارات دانشجویان مبنی بر تعطیلی مسجد دانشگاه، مدعی شد تأخیر در بازشدن درب مسجد موجب بروز این حواشی شده است؛ که در ادامه مشروح این گفت‌وگو را مشاهده می‌کنید.

علی سروش باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به حواشی ایجاد شده در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به دلیل بسته بودن درب مسجد دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه مانع از برگزاری نماز در مسجدِ دانشگاه نیست.

وی با بیان اینکه فقط در یک روز درب مسجد با تأخیر باز شده است، ابراز کرد: در زمانی که پروتکل‌ها اجازه بازبودن مسجد و برگزاری نماز در مساجد را داده، مسجد دانشگاه باز بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان با بیان اینکه مسجد دانشگاه همواره باز است و دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه می‌توانند از مسجد دانشگاه استفاده کنند، تصریح کرد: تأخیر در بازشدن درب مسجد موجب ناراحتی برخی از دانشجویان و اساتید شده است.

وی با بیان اینکه عکاسی بعد از بازگشایی دیرهنگام درب مسجد برای ارسال گزارش به ستاد اقامه نماز بود، عنوان کرد: ستاد اقامه نماز از دانشگاه گزارش عملکرد می‌خواهد و ما باید ثابت کنیم که مسجد دانشگاه فعال بوده است و درست و غلط بودن این امر را باید آن‌ها پاسخگو باشند.

باستانی با بیان اینکه عکاسی که برای مستندسازی از برگزاری نماز در مسجد رفته بود کاملاً به وظایف خود توجیه نبود، ادامه داد: دانشجویان و اساتید به‌جای مراجعه به معاونت فرهنگی کار درستی نکرده‌اند که این موضوع را با رسانه‌ها مطرح کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان نیز در مورد این موضوع در گفت‌وگو با موج رسا با بیان اینکه دانشگاه به دنبال بستن درب مسجد نیست، اظهار کرد: تا قبل از شروع ویروس کرونا همه‌روزه در دانشگاه تحصیلات تکمیلی نماز جماعت برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام شادمان به‌عنوان امام جماعت در مسجد دانشگاه علوم پایه زنجان تعیین شده است و تا قبل از پیک ششم کرونا نماز جماعت در آن دانشگاه برگزار می‌شد، تصریح کرد: به دلیل اوج‌گیری اُمیکرون و ماموریتی که برای حجت الاسلام شادمان پیش آمد نماز جماعت در آن دانشگاه تعطیل شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه طی روزهای آینده با اتمام مأموریت حجت‌الاسلام شادمان نماز جماعت در دانشگاه علوم پایه زنجان برگزار می‌شود، عنوان کرد: مساجد دانشگاهی در وقت نماز به‌هیچ‌عنوان بسته نیست.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر