logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۵۵۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

شهرداری و شورای شهر زنجان نسبت به طراحی و نصب المان شهدا اقدام کند/ کاهش خدمات شهرداری در گلزارهای شهدای زنجان

شهرداری-و-شورای-شهر-زنجان-نسبت-به-طراحی-و-نصب-المان-شهدا-اقدام-کند-کاهش-خدمات-شهرداری-در-گلزارهای-شهدای-زنجان
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه شهرداری‌ها باید نسبت به حفظ و نگهداری گلزار شهدا که وظیفه شرعی و قانونی شهرداری است اهتمام داشته باشد، گفت: از شهرداری و شورا شهر درخواست داریم المان مربوط به شهدا را هرچه سریع‌تر شروع کنند.

علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه بنیاد شهید به دانشگاه‌ها بدهی زیادی داشت، اظهار کرد: به‌صورت یکجا 2 هزار میلیارد تومان بدهی دانشگاه‌ها پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تمامی واریزی‌های بنیاد شهید به دانشگاه‌ها به‌صورت تجمیعی به سازمان مرکزی دانشگاه‌ها پرداخت شده است، ابراز کرد: هیچ دانشگاهی در استان زنجان نمی‌تواند مدعی شود که بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه بدهی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها که سازمان مرکزی نداشتند مانند دانشگاه‌های غیرانتفاعی که باید بدهی‌ها به‌صورت استانی پرداخت می‌شد انجام شده است، تصریح کرد: درگذشته بنیاد شهید به‌تمامی دانشگاه‌ها بدهی داشت اما فقط یک دانشگاه علمی کاربردی وابسته به دادگستری به دانشجویان طرح شاهد کم‌لطفی می‌کرد.

وی با بیان اینکه قانون به کسی اجازه نداده است به دلیل بدهی بنیاد شهید به دانشگاه مانع از ادامه تحصیل دانشجویان و انتخاب واحد دانشجو شود، عنوان کرد: ما به دانشگاه علمی کاربردی بدهی داشتیم و صراحتاً می‌گویم آن دانشگاهی که به دلیل بدهی بنیاد شهید به دانشگاه با دانشجو تعامل نمی‌کردند خلاف قانون عمل می‌کردند.

کاظمی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در خصوص شهدا، خاطرنشان کرد: همان‌طوری که امام خمینی(ره) فرمودند: شهدا امامزادگان عشق‌اند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است، وظیفه ما این است که تلاش کنیم شهدا را به‌عنوان امامزادگان عشق حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی بقیع در گلزار شهدای پایین فعال است، افزود: این مرکز فرهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارتباط است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه حفظ و نگهداری گلزارهای شهدا در شهرها بر عهده شهرداری‌ها است، خاطرنشان کرد: کاهش خدمات شهرداری در گلزارهای شهدا ما را نگران کرده است که خدایی نکرده گلزار شهدا به قبرستان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بعد از اعلام موضع رهبری در خصوص عدم یکسان‌سازی مزار شهدا ساماندهی گلزارهای شهدا به‌صورت یکسان‌سازی انجام نمی‌شود، ابراز کرد: المان‌هایی طراحی شده است و ساماندهی گلزارهای شهدا نسبت به گذشته تغییر کرده است.

کاظمی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید نسبت به حفظ و نگهداری گلزار شهدا که وظیفه شرعی و قانونی شهرداری است اهتمام داشته باشد، عنوان کرد: از شهرداری و شورا شهر درخواست داریم المان مربوط به شهدا را هرچه سریع‌تر شروع کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری و فرمانداری سال‌ها است قول داده‌اند که شهدای انقلاب را ساماندهی کنند، خاطرنشان کرد: این امر وظیفه ذاتی شهرداری و فرمانداری است که تا به امروز انجام نداده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر