logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۵۵۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

اعتبار مصوبی برای حل مشکل آب شرب روستای خلج ماهنشان وجود ندارد/ مشکلی در تامین آب شرب ماهنشان نداریم

اعتبار-مصوبی-برای-حل-مشکل-آب-شرب-روستای-خلج-ماهنشان-وجود-ندارد-مشکلی-در-تامین-آب-شرب-ماهنشان-نداریم-
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه دو راهکار برای حل مشکلات تامین آب شرب در روستای خلج ماهنشان وجود دارد و یک راهکار حفر چاه جدید است، گفت: در حال حاضر اعتبار مصوب برای حفر چاه جدید وجود ندارد و باید از راهکار دوم آبرسانی به صورت سیار به این روستا استفاده شود.

علیرضا جز‌قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  در خصوص مشکل عدم وجود آب شرب در روستای خلج شهرستان ماهنشان اظهار داشت: این روستا جزو روستاهایی است که بنا به دلیل وجود برخی مشکلات مورد جابه‌جایی و انتقال به مکان جدید قرار گرفته است و زیر‌ساخت‌ها دوباره در این روستا ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در روستای جدید چاه حفر کنده و پاسخگوی آب شرب روستاییان در سال‌های گذشته بود، افزود: به دلیل خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی در سطح استان و شهرستان ماهنشان و از سویی دیگر کاهش سطح آب زیرزمینی آب چاه روستای خلج نیز خشک شده و عملا روستائیان از دسترسی به آب شرب محروم شده‌اند.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برای حل شدن مشکل تامین آب این روستا دو راهکار وجود دارد یا باید چاه جدید حفر کنده شود و یا اینکه باید با انجام تمهیداتی از آب قنات موجود در همان روستایی که از آن جابه‌جایی صورت گرفته استفاده کرد که این امر نیز نیازمند انجام اقدامات خاص مربوط به خود است.

وی با اشاره به اینکه برای حرف چاه جدید نیازمند تصویب اعتبار هستیم، عنوان کرد: متاسفانه اعتبارات کافی وجود ندارد و نمی‌توان برای حفر چاه جدید در طول‌ ماه‌های پیشرو نیز اقدام کرد.

جزقاسمی با بیان اینکه دهیار در راستای حل مشکل تامین آب این روستا باید درخواست آبرسانی سیار با تانکر به روستا را داشته باشند، خاطر‌نشان کرد: مشکل تامین آب در برخی از روستاهای شهرستان ماهنشان وجود دارد که شرکت آب و فاضلاب نیز پیگیر حل معضلات دسترسی روستاییان به آب شرب و بهداشتی است.

وی همچنین در خصوص دسترسی شهرستان ماهنشان به آب شیرین عنوان کرد: در حال حاضر ۲۴ دستگاه برداشت آب شیرین‌کن در این شهرستان وجود دارد و تنها یک دستگاه به دلیل معیوب بودن از چرخه استفاده خارج شده است و مردم این شهرستان مشکل خاصی به لحاظ دسترسی به آب شیرین ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان جزو معدود شهرستان‌هایی است که دسترسی به آب شیرین ندارد و آب آن لب‌شور است، خاطر نشان کرد: دو سیستم آبرسانی در سطح شهرستان وجود دارد و مردم با پرداخت بهای اندکی اقدام به تامین آب شیرین و قابل شرب خود می‌کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر