logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۵۳۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

راهیان نور مجازی، فرصتی برای آشنایی با فداکاری نسل دیروز و ادای فریضه جهاد تبیین

راهیان-نور-مجازی،-فرصتی-برای-آشنایی-با-فداکاری-نسل-دیروز-و-ادای-فریضه-جهاد-تبیین
2 سال است که اردوی راهیان نور دانش‌آموزی به دلیل شرایط کرونایی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود اما همین اردوی مجازی نیز فرصتی برای تبیین رشادت‌های رزمندگان دیروز برای نسل امروز در راستای ادای فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین است.

به گزارش موج رسا; همه‌ساله از اواسط اسفند تا اواسط فروردین سال بعد، اردوهای راهیان نور با شور و حال خاصی و با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در مناطق عملیاتی به‌ویژه جنوب کشور برگزار می‌شد که شیوع ویروس منحوس کرونا از اسفند سال 1398 تاکنون این توفیق را سلب کرده و اردوهای راهیان نور برگزار نمی‌شود اما از آنجایی که تهدیدها همواره دارای فرصت‌های زیادی هستند لذا این تهدید نیز تبدیل به فرصت شد و اردوهای راهیان نور طی 2 سال اخیر به شیوه غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود که برکات زیادی در شناخت سیره شهدا برای نوجوانان و جوانان داشته است.

به حول و قوه الهی و با عنایت ویژه شهدا، راهیان نور مجازی استان زنجان با استفاده از تجربه موفق سال قبل و برگزاری چندین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی درون سپاه و آموزش و پرورش و با همکاری صداوسیما از ۱۸ تا ۲۱ بهمن سال جاری با بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر بازدید online و offline برگزار شد.

این برنامه تاثیرگذار با تعامل بسیار مطلوب و سازنده آموزش و پرورش از اطلاع‌رسانی گسترده مجازی و بخشنامه‌ای تا به‌صورت تلفنی، مدرسه‌به‌مدرسه و تعطیلی و جابه‌جایی کلاس‌ها انجام پذیرفت.

آیین رسمی و افتتاحیه نیز با حضور سردار کرمی (فرمانده سپاه انصارالمهدی«عج»)، اسماعیلی (مدیرکل آموزش و پرورش) و دانش‌آموزان 2 مدرسه در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان طی ارتباط زنده با گروه اعزامی از اروندکنار و یادمان عملیات غرورآفرین والفجر ۸ برگزار شد.

از برنامه‌های جانبی راهیان نور مجازی، برگزاری مسابقه از روایت‌های راوی بود که به ۲۲ نفر از افراد برگزیده، هدایای به رسم یادبود اهدا می‌شود.

*‌ نمونه‌ای از پیام‌های ارسالی دانش‌آموزان شرکت‌کننده

در ادامه، نمونه‌ای از پیام‌های ارسالی توسط دانش‌آموزان شرکت‌کننده در برنامه راهیان نور مجازی استان زنجان را می‌خوانید:

سلام به مدیران محترم برنامه و سلام به  آقای هادی‌نژاد. محمد حسین هستم. نه انقلاب را دیدم نه جنگ را؛ پس از انتخابات اخیر، تازه مفهوم درس اجتماعی را بهتر شناختم. در درس اجتماعی از تاریخ ایران عزیزمان چند درسی را خواندم از صدر اسلام تا به طاغوت، محمدرضا شاه و فرار او و قیام مردم ایران علیه ستمشاهی و تا نهایت با ورود امام روح‌الله پیروزی انقلاب اسلامی اما فقط خواندیم و حفظ کردیم. برخی موارد را هم که از فیلم‌ها و تصاویر می‌دیدم با پرس‌وجو از پدر و مادرم به دانشم افزوده شده مثل فتنه‌ها علیه انقلاب ما از رجوی‌های دیروز تا رجوی‌های امروز را تا حدودی درک کردم!

اما ! اما از دفاع مقدس که ایران ما 8 سال با بیشتر کشورها در جنگ بوده، مطلبی که امروز من درک کنم چیز جالبی نیامده اگر هم هست خیلی کوتاه است.

امروز الگوی من شهید تهرانی‌مقدم است. دیروز شهید بابایی بود، قبل‌ها هم عمو بهمن شهیدم. چرا؟ چون من متوجه شدم و آنچه از انقلابم درک کردم هنوز و تا فرداها و سال‌ها خون شهیدان اسلام در متن ما و خون ما جریان خواهد داشت اگر انقلابی بمانیم.

امروز برنامه زنده روایت شما را از شبکه شاد تماشاکردم. چه زیبا مجنون و طلاییه را وصف کردین. چه خوب از سه‌راهی شهادت گفتین. شما را در کنار نیزارهای بدر و خیبر دیدم. جایی که فقط در تصاویر ذهنم دیده بودم. روز پدر نزدیک هست، خیلی دلم به بچه‌های مدافع حرم، پدران دوستان خودم که روزی هم‌سن امروز بچه‌های مدافع حرم بودند سوخت. حرف‌های شما را با خاطرات پدرم از پدربزرگم را کنار هم گذاشتم و بیشتر مجنون شدم. یکی از پدربزرگ‌هایم در مجنون، همانجایی که روایتش می‌کردید، شهید شدن و دیگری هم در بانه. امروز فهمیدم چرا پدرم روز پدر که می‌شود دست‌های گرمش را زیاد به سر من و خواهرم می‌کشد. آقای هادی‌نژاد؛ امروز مجنون را دیدم مجنون شدم. دعایتان می‌کنم. محمدحسین- کلاس ششم از مدرسه شاهد لاله.

برگزاری اردوهای راهیان نور و روایتگری مناسب از عملیات‌های دفاع مقدس، تاثیر به‌سزایی در شناخت و افزایش آگاهی نوجوانان و جوانان با حوادث و اتفاقات گذشته دارد و سبب تبیین نهضت و مبارزات انقلابی و جهادی ملت ایران می‌شود که امنیت امروز به آسانی به دست نیامده است. این همان «جهاد تبیین» مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است که روایت صحیح از حوادث زمان دفاع مقدس می‌تواند با تحریف بیگانگان در فضای رسانه‌ای و مجازی امروز مقابله کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر