logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۴۶۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون مالی و اقتصادی شهرداری زنجان:

بخشی از زمین‌های کانون بازنشستگان ارتش در اختیار شهرداری زنجان قرار می‌گیرد

بخشی-از-زمین‌های-کانون-بازنشستگان-ارتش-در-اختیار-شهرداری-زنجان-قرار-می‌گیرد
معاون مالی و اقتصادی شهرداری زنجان گفت: 1948 مترمربع از زمین‌های کانون بازنشستگان ارتش واقع در بزرگراه 22 بهمن زنجان (معادل 20 درصد خالص واحدهای تجاری) به دلیل درخواست تفکیک و تغییر کاربری به تجاری در اختیار شهرداری زنجان قرار می‌گیرد.

به گزارش موج رسا; غلامحسن احمدی امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص معمالاه انتخاب شرکت مشاور به عنوان دستگاه نظارت بر پروژه سبزه‌میدان اظهار داشت: سبزه‌میدان، پروژه عظیم شهری در قالب قرارداد B.O.T است و شاید به لحاظ ریالی، گران‌ترین پروژه شهری است که اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه به همین دلیل، شهرداری باید مدام، اقدامات پیمانکار را رصد و نظارت کند، خاطرنشان کرد: شهرداری، نیروی متخصص ندارد که حضور مستمر در این پروژه داشته باشد لذا قراردادی با یک شرکت مشاور منعقد می‌کند که از طرف شهرداری، ناظر بر پروژه باشد.

احمدی تصریح کرد: شرکت مذکور برای تمام اقدامات پیمانکار، تاییدیه صادر می‌کند و تمام مسئولیت‌های انجام پروژه به این شرکت مشاور برمی‌گردد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری زنجان گفت: شهرداری برای انعقاد قرارداد با شرکت مشاور به عنوان ناظر پروژه سبزه‌میدان، هزینه می‌کند اما این هزینه در برابر هزینه بزرگ اجرای کل پروژه، رقمی نیست و ضمن اینکه به کیفیت پروژه کمک می‌کند.

وی در خصوص اخذ حق و حقوق شهرداری زنجان از محل تفکیک و تغییر کاربری زمین متعلق به کانون بازنشستگان ارتش زنجان اظهار داشت: ضلع شمالی و جنوبی بزرگراه 22 بهمن زنجان، جزء باند فرودگاه قدیم و متعلق به ارتش است که به 2 بخش، تقسیم شده است.

احمدی با بیان اینکه ضلع شمالی متعلق به کانون بازنشستگان ارتش است که در مقطعی برای تغییر کاربری به شهرداری مراجعه کرده بودند، خاطرنشان کرد: شهرداری در آن مقطع رقمی معادل یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام کرده که کانون باید پرداخت می‌کرد اما دوباره تفکیک و درخواست تغییر کاربری به تجاری را دادند که به همین دلیل 20 درصد خالص واحدهای تجاری به مساحت 1948 مترمربع را شهرداری جهت تغییر کاربری در اختیار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این موضوع در شهرداری زنجان بررسی و به تضویب رسیده که در صورت تصویب شورا اقدام خواهد شد، افزود: شهرداری زنجان، هزینه‌ای بابت معابر و فضای سبز پرداخت نخواهد کرد بلکه 1948 مترمربع از این زمین‌ها را صرفاً بابت تغییر کاربری، دریافت می‌کند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری زنجان در خصوص نحوه دریافت تاخیر و تادیه چک‌های تحویلی به شهرداری گفت: برخی شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا و رکود در معاملات و تعطیلی مشاغل با مشکلاتی مواجه شده و نتوانستند چک‌های خود به شهرداری را پرداخت کنند که وصول این چک‌ها از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: شهرداری زنجان با ابتکاری که به خرج داده، مساعدتی نسبت به این شهروندان می‌کند و فرصت یک‌ماهه‌ای به صاحبان چک‌های دارای موعد از ابتدای سال 1399 تا پایان آذر سال 1400 می‌دهد که در صورتی که مبلغ چک را تا یک ماه آینده و قبل از صدور رای دادگاه بتوانند پرداخت کنند، شهرداری فقط اصل مبلغ چک را دریافت می‌کند.

داود حسنی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: طبق آمارهای دریافتی، روزانه 5 هزار سفر بابت مسائل پزشکی به مرکز شهر زنجان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مسائلی مانند معماری، شهرسازی و سایر مسائل در خصوص مطب‌های پزشکان اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: جلسه‌ای در این رابطه تشکیل شده و مقرر شد تا کمیته مشترکی بین شهرداری زنجان، سازمان نظام پزشکی استان، سازمان نظام مهندسی استان و اداره کل راه و شهرسازی استان تشکیل شود تا از این پس اگر قرار است مطب جدیدی تاسیس شود، مجوز مطب بر اساس نظرات این کمیته باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر