logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۳۹۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد

ارائه خدمات امدادی هلال احمر به بیش از  1700 حادثه دیده در استان زنجان

ارائه-خدمات-امدادی-هلال-احمر-به-بیش-از -1700-حادثه-دیده-در-استان-زنجان-
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تا 18 آبان ماه امسال، نجاتگران و امدادگران هلال احمر استان به یک هزار و 791 حادثه دیده خدمات امدادی ارائه داده اند.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی هلال احمر سید قاسم موسوی اظهار کرد: از 425 حوادث روی داده در استان زنجان، 356 تصادف جاده ای، 16 حادثه کوهستان، 12 مورد سیل و آبگرفتگی، هفت موردغرق شدگی، 6  آتش سوزی بوده که سایر حوادث نیز مربوط به شهری،  صنعتی و کارگاهی، ریزش آوار بوده است.

وی با بیان اینکه در این حوادث یکهزار و 713 نفر آسیب دیده اند، یادآوری کرد: مصدومان حوادث و سوانح بیان شده در این مدت نیز 725  نفر ثبت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیشترین مصدومان با 687 نفر برای سوانح جاده ای استان از ابتدای سالجاری تا 18 آبان بود.

موسوی خاطرنشان کرد: طی این مدت در 425 مورد حوادث اتفاق افتاده در سطح استان زنجان، 70 مصدوم توسط نیروهای هلال احمر به مراکز بیمارستانی منتقل و 9 نفر نیز سرپایی درمان شده اند.

وی افزود: 78 نفر در صحنه حادثه فوت کرده اند که 71 نفر از این فوتی ها مربوط به حوادث جاده ای و  چهار نفرغرق شدگی و 2 نفر نیز در مراکز کارگاهی و صنعتی و کوهستان بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  776 تیم عملیاتی با  2 هزار و 331 نیروی عملیاتی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث امدادرسانی کرده اند که از این تعداد 2 هزار و 313 نفر نجاتگر و هشت نفر نیز امدادگر بودند.

موسوی به ناوگان ترابری بکارگیری شده در حوادث اشاره کرد و ادامه داد:  395 دستگاه آمبولانس، 338 دستگاه خودروی نجات  و 47 خودروی کمک دار سبک در سطح استان زنجان در 425حادثه توسط نیروهای عملیاتی بکارگیری شده است.

وی تاکید کرد: پایگاه های هلال احمر در سطح جاده های این استان فعال هستند و خدمات امدادی شبانه روزی ارائه می دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعتی از شبانه روز تماس برقرار کنند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر