logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۳۹۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون شهردار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

کانال‌های فاضلاب شهری زنجان نیاز به اصلاحات اساسی برای حل معضل آبگرفتگی دارد

کانال‌های-فاضلاب-شهری-زنجان-نیاز-به-اصلاحات-اساسی-برای-حل-معضل-آبگرفتگی-دارد
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: پرسنل خدوم شهرداری در هنگام بارندگی با نهایت توان در معابر حضور دارند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند اما اقدامات اساسی باید برای حل معضل آبگرفتگی در شهر زنجان انجام شود.

محمد همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: آبگرفتگی معابر در هنگام بارندگی‌های شدید، بحث طولانی بوده و جلسات ویژه‌ای تاکنون در این رابطه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شهر زنجان با ایجاد شهرک‌های اقماری، گسترش یافته و شهرک‌های اقماری فقط به‌صورت نقطه‌ای دیده شده‌اند، خاطرنشان کرد: برای مثال؛ آب شهرک‌های آزادگان و نصر و شهرک‌های اطراف وارد کانالی می‌شود که از خیابان سعدی شمالی تا میدان انقلاب است و متاسفانه کانال‌های شهری به تناسب تعداد شهرک‌ها بزرگ و وسیع نشده‌اند و پاسخگو نیستند.

همتیان با بیان اینکه برای انجام اصلاحات اساسی، کانال‌های آب باید تعریض شوند تا بتوانند آب‌های روان را در خود جمع کنند، افزود: با این حال، اقدامات مقطعی در هنگام بارندگی‌های شدید انجام می‌شود و پرسنل شهرداری به‌ویژه در 2 بارندگی اخیر شهر زنجان از ابتدا تا پایان بارندگی در سطح معابر حضور داشتند و نهایت سعی و تلاش خود برای هدایت آب‌ها را انجام دادند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: پرسنل خدوم شهرداری در هنگام بارندگی با نهایت توان در معابر حضور دارند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند اما اقدامات اساسی باید برای حل معضل آبگرفتگی در شهر زنجان انجام شود.

وی با بیان اینکه آب گرفتگی فقط مختص شهر زنجان نیست، تصریح کرد: در کل کشور که باران می‌بارد، معابر دچار آبگرفتگی می‌شوند و حتی در شهر تهران نیز در بارندگی اخیر، معابر با این مشکل مواجه شده بودند چرا که کانال‌ها به‌ویژه در بافت‌های فرسوده شهری، کِشش و ظرفیت کافی برای جمع شدن آب‌ها را ندارند.

همتیان با بیان اینکه شهرداری همیشه با این بحران و معضلات، سر و کله زده است، خاطرنشان کرد: پرسنل شهرداری در بارندگی‌ها از باب نظافت و لایروبی کانال‌ها آماده‌باش بوده و نهایت سعی و تلاش خود را انجام می‌دهد اما نمی‌توان گفت که به هیچ عنوان هیچ آبگرفتگی اتفاقی نخواهد افتاد لذا باز هم اگر شدت بارندگی‌ها بیشتر باشد با این وضع مواجه خواهیم شد.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با اشاره به قرار داشتن در فصل پاییز و برگ‌ریزان خزان گفت: این امر نیز مزید بر علت شده و آبگرفتگی‌ها را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه برای افزایش ظرفیت کانال‌ها در کوتاه‌مدت نمی‌توان کاری کرد، ابراز کرد: اما همانطور که گفته شد، اقدامات مقطعی را انجام می‌دهیم.

همتیان با بیان اینکه کانال بزرگ آب در هسته مرکزی شهر زنجان، وارد کانال کوچک می‌شود که این خود یک مشکل بزرگ است و سبب سرریزی می‌شود، افزود: برای حل این مشکل در آینده، پیگیر هستیم تا با کمک یک مشاور و مطالعاتی که انجام می‌دهد، اصلاحات اساسی مورد نیاز با حضور مشاور بررسی شود.

وی ادامه داد: این مورد با کمک مشاور پیگیری می‌شود تا جزء برنامه و بودجه شهرداری پیش‌بینی شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر