logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۲۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

دانشگاه‌ها و مدارس، آمادگی هر نوع سناریو برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید را داشته باشند

دانشگاه‌ها-و-مدارس،-آمادگی-هر-نوع-سناریو-برای-بازگشایی-در-سال-تحصیلی-جدید-را-داشته-باشند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه مبنای عمل در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، مصوبات ستاد ملی کرونا خواهد بود، گفت: این به منزله این نیست که تا زمان نهایی شدن مصوبات ستاد ملی کرونا صبر کنیم بلکه روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدیران آموزش و پرورش باید تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را اتخاذ کرده و آمادگی هر نوع سناریو برای بازگشایی مراکز آموزشی را داشته باشیم.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی نافچی امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا استان زنجان اظهار داشت: نکته اصلی و مورد تاکید قرارگاه این است که آمار و بار مراجعات به مراکز درمانی در سطح استان بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان افزایشی است.

وی با بیان اینکه تمام صاحبنظران دنیا معتقدند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفاظت فردی و فاصله اجتماعی، یکی از ساز و کارهای موثر در پیشگیری و مقابله با ویروس کورنا است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بعضی از شهرستان‌ها 46 درصد است، طبیعی است که پایین آمدن میزان رعایت پروتکل‌ها افزایش با مراجعات به مراکز درمانی را در پی دارد.

مرادی افزود: به همین دلیل قصد داریم به یک وحدت نظر در عملکرد، تاکید کنیم که اقدامات اعضای قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان منجر به نتیجه شود بنابراین مبنای عمل را این اصل قرار می‌دهیم که امروز رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و حفاظت فردی، اولویت اول استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه برخی استان‌ها به قله پیک پنجم کرونا رسیده‌اند، گفت: زنجان به دلیل اینکه دیرتر از سایر استان‌ها وارد پیک کرونا شده لذا همچنان در دامنه به سر می‌برد اما برای پیشگیری از رسیدن به قله همچنان رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، اولویت اول تمام گروه‌های شغلی و شهروندان است.

وی اظهار داشت: انتظار از اعضای قرارگاه این است که تقویت نظارت را در حوزه مسئولیت خود داشته باشند . شهروندان نیز فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مرادی با بیان اینکه امروز کرونا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، مساله اول کشور استف خاطرنشان کرد: اقدامات مداخله‌ای باید جزء برنامه‌های اصلی مدیران باشد به‌ویژه اینکه بعضی از دستگاه‌ها علاوه بر جامعه اداری خود، جامعه هدف گسترده‌ای نیز دارند.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه اصناف، تاکسی، اتوبوس و حمل‌قل عمومی از جمله مراکز پرتردد شهروندان هستند، افزود: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها رعایت نشود منجر به افزایش مبتلایان خواهد شد لذا انتظار بر تقویت نظارت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلی اصناف، مطلوب نیست، گفت: موقعی تصمیم به تعطیلی اصناف و بازار گرفته می‌شود که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پایین‌تر باشد لذا مدیران و دستگاه‌های مسئول باید نسبت به فعالیت مشاغل بر اساس وضعیت رنگبندی شهرستان‌ها نظارت داشته باشند.

مرادی با اشاره به بالا بودن میزان مرگ و میر در سالمندان بالای 60 سال اظهار داشت: اگرچه نوع جهش‌یافته جدید این ویرسو، همه را مبتلا می‌کند و گروه‌های سنی را نمی‌شناسد اما بیشترین آمار فوتی مربوط به سالمندان بوده است.

این مسئول با اشاره به واکسیناسیون 37 درصدی جمعیت استان زنجان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و زنجان، جزء استان‌های پیشرو است و سالمندان همچنان در اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ایام سال تحصیلی گفت: با آغاز ماه مهر، حدود 270 هزار نفر نوجوان و جوان در سطح استان وارد مدارس و مراکز آموزشی خواهند شد و خانواده آن‌ها نیز در کنارشان قرار دارند و به عبارت دیگر می‌توان گفت که کل جمعیت استان وارد تکاپوی تحصیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه مبنای عمل استان در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، مصوبات ستاد ملی کرونا خواهد بود، اظهار کرد: این به منزله این نیست که تا زمان نهایی شدن مصوبات ستاد ملی کرونا صبر کنیم بلکه روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدیران آموزش و پرورش باید تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را اتخاذ کنند در غیر این صورت اگر اعلام شود که حضوری خواهد بود باید بپذیریم که به دلیل تعطیلی طولانی‌مدت مراکز آموزشی، اشکالاتی در زیرساخت‌ها و اماکن داریم لذا به همین دلیل باید آمادگی هر نوع سناریو برای بازگشایی مراکز آموزشی را داشته باشیم.

مرادی افزود: روسای دانشگاه‌ها و مدیران آموزش و پرورش، هرگونه تبعات و اشکالات آموزش حضوری را احصا و با پیشنهادات لازم برای برون‌رفت به وزارت متبوع اعلام کنند تا استان نیز در تصمیمات ملی، ایفای نقش داشته باشد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر