logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۲۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

پیش‌بینی اعتبار عمرانی 367 میلیارد تومانی برای استان زنجان/ مدیران استانی از ظرفیت‌های اعتبارات ملی استفاده کنند

پیش‌بینی-اعتبار-عمرانی-367-میلیارد-تومانی-برای-استان-زنجان-مدیران-استانی-از-ظرفیت‌های-اعتبارات-ملی-استفاده-کنند

استاندار زنجان با اشاره به اعتبارات استانی در نظر گرفته شده برای استان زنجان گفت: 367 میلیارد تومان اعتبار برای بخش عمرانی استان زنجان امسال در نظر گرفته شده است.

به گزارش موج رسا; اسد‌اله درویش امیری امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه آنچه که من از دستگاههای اجرایی انتظار و توقع دارم استفاده از ظرفیت‌های منابع ملی است اظهار کرد: باید ظرفیت‌های ملی را بسنجیم و تا بتوانیم از ظرفیت ملی استفاده کرده و بخشی را اعتبارات مورد نیاز را نیز از استان تامین کنیم.

وی به راه اندازی 226 مرکز سلامت و خانه بهداشت در استان زنجان اشاره و ابراز کرد: براساس گزارش اعلام شد 100 پروژه نیز در یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

استاندار زنجان با تاکید بر استفاده مدیران دستگاه‌ها از منابع ملی افزود: مدیران به سراغ منابع ملی بروند و از ظرفیت‌های لازم در تامین اعتبارات از منابع ملی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از استانهای معدنی در کشور مطرح است ابراز کرد: سه پهنه معدنی استان زنجان در سال 93 همزمان با سفر رئیس جمهور به استان زنجان مطرح شد که باید مطالعه، اکتشاف این معادن تعیین تکلیف شود.

درویش امیری ابراز کرد: اگر در طول دو دهه از معادن استان استفاده شده و معدن هم چون انفال بوده و درآمد آن درآمدهای به منابع ملی اضافه می‌شود آیا درست است برای مطالعه این معادن از منابع استانی استفاده شود؟.

وی افزود: سه دهه است از معدن انگوان و معدن سرب و روی استان استفاده می‌شود چرا در تامین اعتبار برای مطالعه پهنه‌های مشخص شده از منابع ملی نمی‌توانیم استفاده کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در مجموع 367 میلیارد تومان اعتبار برای استان زنجان در نظر گفته شده است افزود: این میزان اعتبار از مجموع 70 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بر روی 367 میلیارد اعتبار که برای استان در نظر گرفته شده بحث می‌شود در حالی که به ظرفیت‌های اعتبارات ملی توجه نداریم.

درویش امیری افزود: در حال مشخص نیست که از 367 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای استان زنجان چه میزان تخصیص داده شود.

123 پروژه استانی نیمه تمام در استان زنجان

وی با اشاره به تعداد پروژه‌های عمرانی استان زنجان افزود: در استان زنجان 500 پروژه تعریف شده داریم که 123 پروژه به غیر از پروژهای ملی در سطح استان نیمه تمام بوده است.

استاندار زنجان افزود: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان زنجان 600 میلیارد تومان اعتبار با نادیده گرفتن تورم مورد نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: از 500 پروژه تعریف شده در استان 377 پروژه نیز پروژه‌های مستمر هستند.

درویش امیری افزود: بخشی از پروژه‌های مستمری که عنوان عمرانی دارد ولی هزینه‌های آنها جاری است مانند پروژه‌های منابع طبیعی، آبخیز داری، محیط زیست و غیره که نمی‌توانیم از فصل جاری اعتبارات آنها را پرداخت کنیم که به ناچار اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها از بخش عمرانی پرداخت می‌شود.

2.2 از مالیات استان زنجان مربوط به اصناف و کسبه است

وی با اشاره با اشاره به افزایش درآمدهای استان زنجان ابراز کرد: درآمد استان زنجان در سال 95 نسبت به سال 94، 17 درصد افزایش داشت.

استاندار زنجان افزود: درآمدهای استان در سال جاری نسبت به سال 95 کاهش دارد.

وی با اشاره به در بحث درآمد استان یک تصور در بین مردم ایجاد شده بود که درآمد استان یعنی گرفتن مالیات است تصریح کرد: از مجموع در‌آمد استان 57 درصد آن مشمول مالیات بوده و این میزان نیز مشمول مالیات مشاغل اصناف و کسبه نیست.

درویش امیری افزود: مالیاتی که مشمول اصناف و کسبه است از مجموع 57 درصد تنها 2.2 درصد مشمول این قشر است.

وی گفت: 15 درصد از 57 درصد مربوط به شرکت‌های دولتی و خصوصی بوده و 6.2 درصد مالیات حقوق بگیران دولتی است.

استاندار زنجان 3.2 درصد از مالیات استان نیز مربوط به بخش خصوصی بوده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر