logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۲۶۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای 10 نفر نیرو و بیشتر در استان زنجان اجرا می‌شود

طرح-آمارگیری-از-کارگاه‌های-صنعتی-دارای-10-نفر-نیرو-و-بیشتر-در-استان-زنجان-اجرا-می‌شود
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای 10 نفر نیرو و بیشتر در سال جاری از 26 تیر تا 10 مهر و همزمان با سراسر کشور به صورت مراجعه حضوری و با رعایت کامل و دقیق ‌پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

ایرج امینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بخش صنعت، یکی از محورهای اساسی در برنامه‌های توسعه اقتصادی کشور، ‌تعيين شده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور ارزيابی و تحقق اهداف بخش صنعت در برنامه‌های توسعه در اختيار داشتن آمار و اطلاعات دقيق و بهنگام از اين بخش، امری بسيار ضروری و حياتی ‌است.

امینی با بیان اینکه در سال 1398 مرکز آمار ایران، چهل و ششمین دوره آمارگیری ازکارگاه‌های صنعتی دارای 10 نفر نیرو و بیشتر را اجرا کرد، افزود: این آمارگیری به‌منظور شناخت ساختار صنعتی کشور، فراهم آوردن زمینه اطلاعاتی مناسب برای برنامه‌ریزی‌‌های توسعه صنعتی، اتخاذ سیاست‌های اقتصادی صحیح و ارزیابی نتایج اجرای برنامه‌ها اجرا شد.

وی ادامه داد: آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای 10 نفر نیرو و بیشتر با مراجعه به 24 هزار و 304 کارگاه صنعتی در سراسر کشور اجرا شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: این طرح از سال 1351 به صورت سالانه به‌جز سال‌های 1356 و 1357 در سراسر کشور اجرا شده است.

وی اظهار داشت: مرکز امار ایران در راستای مدرن‌سازی نظام آماری کشور و به‌منظور کاهش بار پاسخگویی و افزایش کیفیت طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای 10 نفر نیرو و بیشتر از سال 1395 تاکنون اطلاعات کارگاه‌های صنعتی ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار را برمبنای صورت‌های مالی حسابرسی‌شده آن‌ها گردآوری می‌کند.

امینی خاطرنشان کرد: در سال 1397 تعداد این کارگاه‌ها برابر با 506 کارگاه و سهم ارزش‌افزوده آن‌ها از کل ارزش‌افزوده کارگاه‌های یاد شده 41.5 درصد بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان بیان کرد: در نظریه‌های توسعه اقتصادی از بخش صنعت به دلیل پتانسیل بالا در ایجاد ارزش‌افزوده و داشتن پیوندهای پسین و پیشین با سایر بخش‌های اقتصادی به عنوان موتور توسعه یاد شده است.

وی در خصوص اهداف اجراي طرح آمارگيري از كارگاه‌هاي صنعتي دارای 10 نفر نیرو و بيشتر اظهار داشت: جمع‌آوري اطلاعات مورد نياز تهيه حساب‌هاي اقتصادي، برنامه‌ريزي‌هاي توسعه صنعتي كشور، به‌هنگام‌سازی چهارچوب کارگاه‌های صنعتی، ارزيابي نتايج حاصل از برنامه‌ريزي‌هاي انجام‌شده وتصميم‌گيري‌هاي جاري، انجام تحقيقات صنعتی و ارائه آمارهاي مورد نياز مؤسسات بين‌المللي از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

امینی با بیان اینکه چهارچوب مورد استفاده در اين طرح، فهرست كارگاه‌هاي صنعتي دارای 10 نفر نیرو و بيشتر است، خاطرنشان کرد: این فهرست با استفاده از نتايج سرشماري عمومی كارگاهي در سال 1381 به دست آمده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در خصوص بانک‌های اطلاعاتی مورد استفاده در این طرح گفت: اين چهارچوب با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی اداری و ثبتی منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تامین اجتماعی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به‌هنگام می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه آمارگیری از كارگاه‌هاي صنعتي دارای 10 نفر نیرو و بیشتر به 2 زيرجامعه تقسيم مي‌شود، اظهار کرد: زیرجامعه اول، كارگاه‌هاي صنعتي 50 نفر نیرو و بيشتر و کارگاه‌هایی‌که اطلاعات مالی آن‌ها در سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان حسابرسی، قابل دسترسی می‌باشد که در يك زيرجامعه با نام «زيرجامعه سرشماری» قرار مي‌گيرند.

امینی خاطرنشان کرد: زیرجامعه دوم، زيرجامعه نمونه‌گيري شامل كارگاه‌هاي صنعتي 10 تا 49 نفر نیرو است كه اطلاعات اين كارگاه‌ها به صورت نمونه‌گيري، جمع‌آوري مي‌شود.

این مسئول یادآور شد: طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی دارای 10 نفر نیرو و بیشتر در سال جاری از 26 تیر تا 10 مهر و همزمان با سراسر کشور به صورت مراجعه حضوری و با رعایت کامل و دقیق ‌پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر