logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۲۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نائب رئيس اتاق بازرگانی زنجان:

ثبات نرخ ارز منجر به بهبود فضای کسب و کار می‌شود

ثبات-نرخ-ارز-منجر-به-بهبود-فضای-کسب-و-کار-می‌شود

نائب رئيس اتاق بازرگانی زنجان گفت: ثابت ماندن نرخ ارز در اقتصاد خرد هر چند در کوتاه مدت برای صنایع ما می‌تواند منجر به بهبود فضای کسب و کار شود.

محمد مقدم فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;با اشاره به مشاغل سخت و زیان آور اظهار داشت: خوشبختانه پس از بررسی‌های اجمالی و ارائه راهکارهای مناسب در این خصوص پیشنهاداتی به شورای گفت‌وگو ارائه و  با بازخورد مناسبی از سوی مقام عالی استان روبرو شدیم به نحوی که مقرر شد موارد قانونی در خصوص این قانون به شکل صحیحی در استان  اجرا شد.

وی با تاکید بر افزایش توان تولید کنندگاه و رقابت با بازار جهانی تصریح کرد: برای رقابت با صنایع داخلی و بین‌المللی باید شرایط حاکم در استان همگام و همسو با شرایط جهانی باشد چرا که در غیر این صورت صنعتگران داخلی توان ادامه فعالیت را  نخواهد داشت.

نائب رئيس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه با آزاد شدن اقتصاد برخی از تهدیدات به فرصت تبدیل می‌شود افزود: بی‌تردید ثبات نرخ ارز از منظر اقتصاد کلان فاجعه بار است.

وی بیان کرد: این درحالی است که  ثابت ماندن نرخ ارز در اقتصاد خرد هر چند در کوتاه مدت برای صنایع ما می‌تواند منجر به بهبود فضای کسب و کار شود.

مقدم فرد خاطر نشان کرد: برای ورود به اقتصاد جهانی باید با اعمال تمهیدات ویژه اثرات منفی ثبات نرخ ارز را به حداقل رساند تا از این مسیر بتوانیم از مزایای آزاد سازی اقتصاد منتفع شویم  .

وی همچنین با تاکید بر تشکیل جلسات متعدد و بررسی راهکار مناسب گفت: با تشکیل جلسات متعددی می‌توانیم با ارائه راهکارهای مناست، مشکلات صنعت را فارغ از حیطه دولتی بررسی کنیم.

نائب رئيس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: وقتی صنعتگر خارجی با یک پنجم برق مصرفی ما می‌تواند ۷ برابر صنایع داخلی  تولید کند در چینن شرایطی چگونه می‌توان از  تولید کنندگان انتظار رقابت با رقبای خارجی را داشت .

وی با اشاره به موقعیت استانهای شمالغرب کشور بیان کرد: یکی از مشکلات این استانها ضعف در ناوگان حمل و نقل بوده از این رو ما نیز باید بررسی کنیم که در این حیطه در چه وضعیتی قرارداریم چرا که کمبود زیرساختهای مورد نیاز و ضعف در این حیطه می‌تواند بر صنایع داخلی  اثرسوء داشته باشد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر