logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۲۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خبر داد؛

چاپ و نشر 9 عنوان کتاب توسط کانون پرورش فکری زنجان برای کنگره شهدا

چاپ-و-نشر-9-عنوان-کتاب-توسط-کانون-پرورش-فکری-زنجان-برای-کنگره-شهدا
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: کانون، فعالیت‌های متعددی را برای برگزاری کنگره 3535 شهید استان در نظر گرفته که از جمله آن‌ها چاپ و نشر 9 عنوان کتاب توسط اعضای انجمن ادبی سپیدار کانون در حوزه ایثار و شهادت است.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مسئول کمیته کودک و نوجوان کنگره 3535 شهید استان زنجان، جلسات مختلف داخلی با کارشناسان و مربیان و برون‌سازمانی با اعضای کمیته برگزار کرده است

وی خاطرنشان کرد: این جلسات به نتایج درخشانی در حوزه فرهنگی، هنری و ادبی رسیده است.

نوری با یادآوری لزوم حضور فنی و فعال کانون به عنوان سازمان منحصر و فعال در حوزه کودک و نوجوان در برگزاری کنگره شهدا تصریح کرد: کانون، فعالیت‌هایی را برای کنگره 3535 شهید استان در نظر گرفته که عبارتند از تولید، نمایش و سرورد در بخش هنری و قصه‌گویی از زندگینامه شهدا توسط قصه‌گویان برگزیده در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و چاپ و نشر 9 عنوان کتاب توسط اعضای انجمن ادبی سپیدار کانون در حوزه ایثار و شهادت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقه «ستاره‌های بی‌غروب» گفت: انجمن قصه‌گویی کانون با مشارکت کمیته بانوان کمنگره 3535 شهید استان زنجان، مسابقه قصه‌گویی مجازی زندگی شهدا و فرماندهان شهید استان زنجان با عنوان ستاره‌های بی‌غروب را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این مسابقه از 31 اردیبهشت آغاز شده و تا 31 مرداد ادامه دارد، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند  فیلم قصه‌گویی خود (حداکثر 7 دقیقه) را با ذکر مشخصات کامل در فیلم از طریق ورود به سایت و انتخاب بخش ارسال آثار به آدرس www.zanjan.kpf.ir ارسال کنند.

نوری با اشاره به فعالیت مراکز 17 گانه کانون در استان زنجان در خصوص فعالیت‌های بخش فرهنگی اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی، اقدامی هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده است که مربیان به منظور شناخت و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان با حضور و مشارکت آنان در زمان و مکان معین و با روش خاصی انجام می‌دهند.

وی افزود: برخی از این فعالیت‌ها شامل قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، معرفی کتاب، بحث کتاب، کاردستی، هنرهای دستی، مسابقه، معرفی سرزمین، معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت، بازی سرگرمی، نمایش خلاق و نمایش عروسکی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: کانون با راه‌اندازی فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش محصولات در شهرهای مختلف، تولیدات خود شامل کتاب، اسباب‌بازی، بازی‌های رایانه‌ای، آثار سینمایی، لوازم‌التحریر و... را به مخاطبان عرضه می‌کند.

وی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان، سازمان‌ها و مراکز مختلف استان زنجان از طریق ساز و کارهای مختلف و با مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها از کتاب‌ها و دیگر تولیدات کانون در سال پشتیبانی از تولید بر اساس گروه‌های سنی مورد نیاز استفاده می‌کنند.

نوری با بیان اینکه در مراکز فرهنگی، هنری و ادبی کانون علاوه بر ارائه خدمات کتابداری مانند فراهم ساختن امکان مطالعه و امانت کتاب 62 عنوان فعالیت جانبی فرهنگی، هنری و ادبی نیز به کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بخش فرهنگی شامل روخوانی، شعرخوانی، قصه‌گویی، روزنامه دیواری، نمایش خلاق، سرود، تحقیق و پژوهش، کاردستی، نمایش فیلم، معرفی‌های شخصیت، سرزمین، مشاغل، معرفی وقایع، معرفی کتاب، بحث آزاد، بحث کتاب، بحث فیلم، اردو و بازدید، بازی‌ها و فعالیت‌های علمی است.

وی افزود: فعالیت‌های بخش هنری نیز شامل نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، عکاسی، فیلمسازی، انیمیشین، نمایش عروسکی، معرق‌کاری و بخش ادبی شامل کارگاه شعر، کارگاه داستان، کارگاه نوشتن خلاق و... است که توسط مربیان مجرب و قیمت‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان که علاقه‌مند به شرکت در این کلاس‌ها هستند ارائه می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر