logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۱۹۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
گزارش موج رسا از افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری زنجان؛

اعمال افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس از فردا در زنجان+ نرخ‌های جدید

اعمال-افزایش-نرخ-کرایه-تاکسی-و-اتوبوس-از-فردا-در-زنجان+-نرخ‌های-جدید
کرایه ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری شهر زنجان افزایش یافته و نرخ‌های جدید از فردا (چهارشنبه 9 تیرماه) اِعمال و اجرا می‌شود.

به گزارش موج رسا; مشکلات معیشتی و افزایش هزینه‌های جاری زندگی، پای رانندگان تاکسی زنجان را به فرمانداری این شهرستان باز کرد و لب به اعتراض گشودند تا اینکه طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار شهرستان زنجان و ابلاغیه فرمانداری به شهرداری زنجان، کرایه ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری زنجان افزایش یافت و نرخ‌های جدید از فردا (چهارشنبه 9 تیر) اِعمال و اجرا می‌شود.

 

*‌ نرخ‌های جدید با چاپ و نصب برچسب بر روی خودروها قابل اجرا است

فرهاد رفیعی، رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه نرخ‌های جدید از سوی فرمانداری به شهرداری زنجان ابلاغ شده است، گفت: تا این لحظه، افزایش نرخ‌ها را به صورت رسمی اعلام نکرده‌ایم چرا که رسماً توسط شورای شهر زنجان به شهرداری ابلاغ نشده است.

وی در پاسخ به اینکه مصوبه توسط فرمانداری به شهرداری ابلاغ شده است، اظهار داشت: این موضوع صحیح است و صورتجلسه کارگروه تنطیم بازار شهرستان زنجان به شهرداری ابلاغ شده اما ابلاغیه‌ای که شورای شهر به صورت رسمی باید به ما ابلاغ کند، هنوز ابلاغ نشده و این موضوع، امروز نهایی می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه پیرو هماهنگی ساعت 22 دیشب (دوشنبه 7 تیر) قرار شد ما همان نرخ‌های مصوب کارگروه تنظیم بازار را امروز اطلاع‌رسانی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان در پاسخ به اینکه نرخ‌های جدید از چه زمانی قابل اجرا است، گفت: هر موقع، برچسب نرخ‌های جدید، چاپ شد و از طریق صداوسیما و سایر رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کردیم، رانندگان می‌توانند نرخ‌ها را افزایش دهند وگرنه تا این لحظه، اطلاع‌رسانی نشده و برچسب هم چاپ نکرده‌ایم و نرخ کرایه‌ها همان قیمت‌های قبلی است و هر کس، کرایه اضافه دریافت کند، برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: نرخ جدید کرایه ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری زنجان امروز اطلاع‌رسانی می‌شود و از فردا قابل اجرا است.

رفیعی در خصوص نرخ کرایه تاکسی در شهر زنجان خاطرنشان کرد: نرخ کرایه تاکسی برای مسیر اول از 1000 به 1500 تومان، مسیر دوم از 2000 به 2500 تومان، مسیر سوم از 2500 به 3000 تومان و مسیر چهارم نیز 4000 تومان شد.

رفیعی با اشاره به افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های عمومی درون‌شهری نیز اظهار داشت: کرایه اتوبوس‌های منتهی به پایانه سبزه‌میدان از 750 به 1000 تومان و اتوبوس‌های منتهی به 2 پایانه دیگر نیز از 625 به 850 تومان افزایش یافته است ضمنت اینکه کرایه ون‌تاکسی‌ها نیز 2000 تومان بود که به 2500 تومان افزایش پیدا کرد.

 

*‌ نرخ‌های جدید از فردا اِعمال می‌شود

کاظم افشارچی، نماینده شورای اسلامی شهر زنجان در سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: نرخ‌های جدید که به تصویب کارگروه تنظیم بازار شهرستان زنجان رسیده، امروز ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ‌های پیشنهادی شورا شهر، تغییر پیدا کرده است، گفت: کرایه تاکسی‌ها برای مسیر اول 1500 تومان، و مسیرهای دوم، سوم و چهارم نیز به ترتیب 2500 ، 3000 و 4000 تومان خواهد بود.

افشارچی افزود: نرخ اتوبوس‌های سریع‌السیر و خط ویژه نیز به ترتیب از 1000 به 1250 و از 375 به 500 تومان افزایش پیدا کرده است همچنین نرخ تاکسی بی‌سیم نیز برای ساعت‌های 6 صبح تا 11 شب از 8000 به 10000 تومان و از ساعت 11 شب تا 6 صبح نیز از 10000 به 11000 تومان افزایش یافته و نرخ آژانس‌های درون‌شهری نیز برای ساعت 6 صبح تا 11 شب از 6500 به 10000 و برای ساعت 11 شب تا 6 صبح نیز از 7500 به 11000 تومان برای 20 دقیقه اول، افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ‌های جدید که مصوبه کارگروه تنظیم بازار است به صورت مستقیم توسط فرمانداری به شهرداری زنجان ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: طی صحبتی که با فرماندار زنجان داشتیم، فرمودند شهرداری منتظر اعلام شورای شهر نباشد و به صورت مستقیم به شهرداری ابلاغ شده که اجرا شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اگر اعتراضی به لوایح شورای شهر نباشد، ابلاغ می‌کینم، گفت: لایحه پیشنهادی شورای شهر، تغییر پیدا کرده و نرخ‌های جدید به صورت مستقیم توسط فرمانداری به شهرداری ابلاغ شده است و با همان تغییرات، ابلاغ می‌شود.

رضا عسگری، فرماندار زنجان نیز به خبرنگار موج رسا؛ گفت: نرخ جدید تاکسی‌های درون‌شهری زنجان توسط کارگروه تنظیم بازار به تصویب رسیده و به شهرداری زنجان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه نرخ‌های جدید، قابلیت اجرا دارد، اظهار داشت: قرار بود نرخ‌ها از اول تیرماه اِعمال شود که بنا به دلایلی تا امروز به طول انجامید اما اکنون نرخ‌های جدید، برای ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری قابلیت اجرا دارد.

عسگری تصریح کرد: نرخ‌های جدید به شهرداری زنجان ابلاغ شده و قابلیت اجرا دارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر