logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس مرکز بهداشت استان زنجان:

موردی از بیماری تب کریمه در استان زنجان گزارش نشده است/ انجام نظارتهای بهداشتی در کشتارگاه‌های استان

موردی-از-بیماری-تب-کریمه-در-استان-زنجان-گزارش-نشده-است-انجام-نظارتهای-بهداشتی-در-کشتارگاه‌های-استان

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان با اشاره به لزوم رعایت مسائل بهداشتی در مصرف گوشت و ذبح دام گفت: هیچ موردی از بیماری تب کریمه در استان زنجان گزارش نشده است.

محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه هیچ موردی از بیماری تب کریمه در استان زنجان مشاهده نشده است، اظهار کرد: این بیماری یک بیماری مشترک بین حیوان و انسان است که از طریق کنه روی حیوان، گوشت آلوده و یا در هنگام ذبح حیوان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر گوشت بلافاصله بعد از ذبح حیوان مصرف شود، امکان انتقال بیماری وجود دارد افزود: خوشبختانه در استان زنجان گوشتی که به فروش می‌رسد 24 ساعت ماندگاری در سرما را پشت سر گذاشته و به علت جمود نعشی سبب می‌شود شرایط انتقال ویروسی از بین برود.

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان عنوان کرد: توصیه‌ای که ما به مردم داریم این است که از مصرف گوشت تازه یعنی گوشتی که 24 ساعت ماندگاری در سرما را پشت سر نگذاشته خودداری کنند.

وی بیان کرد: بیماری CCHF یک بیماری خونریزی دهنده تب‌دار حاد بوده که بیشتر به‌وسیله کنه منتقل می‌شود، با وجودی که ویروس مخصوص حیوانات است موارد تک‌گیر و همه‌گیر CCHF در انسان نیز اتفاق می‌افتد.

صائینی با بیان اینکه لاشه حیوان، خون و ترشحات حیوان آلوده و یا تماس با خون از موارد انتقال هستند، خاطرنشان کرد: توصیه ما به کسانی که در کشتارگاه‌ها کار می‌کنند این است که از لباسهای حفاظت فرد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نظارتهای لازم در استان زنجان انجام می‌شود گفت : برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک باید به توصیه‌های گفته شده توجه ویژه داشت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر