logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۰۸۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

بیش از 70 درصد کادر درمان استان زنجان واکسن دریافت کرده‌اند

بیش-از-70-درصد-کادر-درمان-استان-زنجان-واکسن-دریافت-کرده‌اند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد کادر درمان استان زنجان واکسن دریافت کرده‌اند.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آغاز واکسیناسیون واکسن کوبایی در استان زنجان، اظهار داشت: این واکسیناسیون قرار بود همزمان در هفت استان کشور برگزار شود که اما بعدا تصمیم‌گیری شد تزریق در روزهای آینده و بر اساس تقویم تهیه شده انجام شود که در استان زنجان روز پنج شنبه این برنامه اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای حضور در این مرحله واکسیناسیون از مسئولان کشوری و استانی اعلام آمادگی کرده‌اند تا وارد این فاز مطالعاتی شوند، افزود: در حال رایزنی با کمیته کشوری برای حضور مسئولان استانی و کشوری در این فاز مطالعاتی هستیم چرا که این کار موجب جلب اعتماد مردم می‌شود.

این مسئول یادآور شد: از خبرنگاران برای پوشش این مراسم دعوت می‌شود اما به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌ها امکان حضور همگان مسیر نیست و بخشی از خبرنگاران به صورت آنلاین این برنامه را پوشش می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های زنجان، سلطانیه، ابهر، خرم‌دره، ماهنشان و طارم قرمز و شهرستان ایجرود در وضعیت نارنجی قرار دارد و برگزاری تجمعات در شرایط امروز جامعه که بیماری روند صعودی دارد و خطر بازگشت مجدد وجود دارد، برگزاری هر گونه تجمعی می‌تواند آسیب رسان باشد اما تصمیمات ستاد ملی از سوی سخنگوی این ستاد ارائه و توضیحات لازم داده می‌شود.

قزلباش بیان داشت: بر اساس پروتکل‌های کشور همه کارآموزان و کار ورزانی که در بخش‌ها و بیمارستان‌ها و مکان‌هایی که در معرض خطر هستند واکسن دریافت می‌کنند و لیست این افراد به بیمارستان‌ها داده شده است. وی یادآور شد: بیش از 70 درصد کادر درمان استان زنجان واکسن دریافت کرده‌اند اما بخشی از کادر درمان در حال حاضر درگیر بیماری کرونا هستند و بخشی دیگر نیز به این دلیل که 6 ماه از درگیری آنها با بیماری کرونا نگذشته است، نمی‌توانند واکسن دریافت کنند.

این مسئول نتایج آموزن استخدامی وزارت بهداشت، گفت: اصلی‌ترین مشکل در این زمینه نحوه محاسبه امتیاز کرونا بود که امیدواریم به زودی اسامی اعلام و این افراد به کادر درمان اضافه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه تا کنون 547 نفر از دانشجویانی که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار داشتند واکسن دریافت کرده‌اند، گفت: واکسن بر اساس اولویت‌های اعمال شده و هدفمند تزریق می‌شود.

قزلباش از اتمام فاز نخست واکسیناسیون از امروز خبرداد و گفت: فاز دوم واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال از فردا در استان زنجان آغاز می شود که با این افراد تماس گرفته می‌شود و نباید خودشان مراجعه حضوری داشته باشند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر