logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۹۲۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان مطرح کرد؛

زمزمه‌های افزایش قیمت گوشت قرمز در زنجان

زمزمه‌های-افزایش-قیمت-گوشت-قرمز-در-زنجان
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه زمزه‌های افزایش قیمت گوشت قرمز در زنجان وجود دارد گفت: هنوز افزایش قیمت گوشت قرمز عملیاتی نشده اما کاهش عرضه دام زمزمه افزایش قیمت گوشت را در زنجان به راه انداخته است.

مظاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه قیمت دام زنده افزایش یافته است اظهار کرد: دولت قول تامین نهاده‌ها دامی را داده است به همین خاطر دامداران تمایلی برای عرضه دام‌های خود ندارند و این موضوع باعث کاهش عرضه دام و در نهایت کمبود گوشت قرمز در بازار زنجان شده است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز در زنجان هنوز عملی نشده اما زمزه‌هایی در مورد افزایش گوشت قرمز در زنجان وجود دارد، با این حال امیدواریم این اتفاق نیفتد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه هیچ گونه مصوبه‌ای در خصوص افزایش گوشت قرمز وجود ندارد و قیمت گوشت بیشتر با عرضه و تقاضا تعیین می‌شود گفت: در حال حاضر نیز اگر افزایش قیمی هم در کار باشد خود سرانه بوده و با کاهش عرضه گوشت گوشت در بازار اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید براینکه این روزها شاهد ضعف نظارت در بازار زنجان هستیم، ادامه داد: آنچیزی که باعث نارضایتی مردم شده ضعف نظارتها است.

یوسفی امیری بیان کرد: به تخلفاتی که در بازار اتفاق می‌افتد رسیدگی نمی‌شود بطور مثال از 30 مورد تخلف تنها به 5٬4 مورد آن رسیدگی می‌شود و در واقع نظارت‌ها در بازار ملموس نیست.

*عدم توجه مسئولان به تخلفات فروش اجباری کالا در زنجان

وی در ادامه با اشاره به فروش اجباری کالا همراه روغن مایع در زنجان افزود: فروش اجباری کالا همراه روغن مایع در استان زنجان وجود دارد و این تخلفاتی در روز روشن اتفاق می‌افتد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان خاطرنشان کرد: موضوع تخلف فروش اجباری کالا به مسئولان استانی انتقال داده شده اما تاکنون اقدامی در جلوگیری از وقوع این تخلفات در استان زنجان انجام نشده و همه مسئولان استان و مردم از این موضوع اطلاع دارند.

وی ابراز کرد: عامل همه تخلفات در جامعه به ضعف نظارتها برمی‌گردد اگر نظارت و برخورد موثری در کار باشد قطعا کسی جرات ارتکاب تخلفات را نخواهد داشت و مسئولان ارشد استانی باید فکری به موضوع نظارتها کنند تا از حقوق مردم در جامعه دفاع شود.

یوسفی امیری خاطرنشان کرد: در شرایطی که بوجود آمده کالاها به اجبار برای مردم تحمیل می‌شود و به راحتی فروش اجباری اتفاق می‌افتد و چون مردم صدایشان به جایی نمی‌رسد به اجبار کالاهای تحمیل شده را همراه روغن مایع خریداری می‌کنند.

وی با تاکید براینکه شکایت مردم نتیجه‌ای ندارد و کسی به شکایت‌های مردم توجه نمی‌کند و نظارتی هم در کار نیست افزود: مردم برای تامین روغن مایع که جزو کالای اساسی بوده مجبور هستند به هر نحوی شده کالای مورد نظر خود را تامین کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان ابراز کرد: باز هم به این موضوع تاکید می‌کنم که همه این اتفاق ناشی از نبود نظارتها بوده در واقع نظارتها مشهود نیست.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر