logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۹۱۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

هیچ دانش‌آموزی به دلیل عدم دسترسی به فن آوری از تحصیل باز نمانده است

هیچ-دانش‌آموزی-به-دلیل-عدم-دسترسی-به-فن-آوری-از-تحصیل-باز-نمانده-است
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ دانش‌آموزی به دلیل عدم دسترسی به فن آوری از تحصیل باز نمانده است.

به گزارش موج رسا; رضوان حکیم‌زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور جزئی دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم در مدارس که به غلط تعبیر بازگشایی مدارس شده است در حالی که این حضور با تشخیص شورای مدرسه که در آن والدین حضور دارند و شرایط دانش‌آموزان، مدارس و میزان زمانی که باید دانش‌آموزان در مدارس حضور داشته باشند، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم باید برای تثبیت و پایش یادگیری در روزهای اعلام شده بر اساس جمعیت در مدارس در قالب گروه‌های کمتر از 10 نفره حضور داشته و مهارت‌های پایه سواد را یاد بگیرند که این مهارت‌ها مقدمه‌ای برای یادگیری‌های بعدی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از والدین درخواست داریم همانگونه که کودکان خود را به مسافرت، پارک و بازار می‌برند و مراقب سلامت آنها هستند به مدارس هم اعتماد کنند چرا که این شرایط سنی بهترین زمان برای شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از دانش‌آموزان با مقررات بهداشتی آشنایی دارند، افزود: اجرای همیار پلیس موجب شده تا کودکان همیاران خوبی برای خانواده‌ها باشند.

حکیم‌زاده با بیان اینکه همیاران سلامت به خانواده‌ها برای حفظ سلامتی کودکان و خانواده‌ها کمک می‌کنند، افزود:  مدیریت حضور دانش‌آموزان موجب حل قسمتی از مشکلات پایه‌های اول و دوم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع 8 میلیون و 472 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی داریم که از این تعداد 3 میلیون نفر پایه‌های اول و دوم در مناطق شهری و روستایی و عشایری هستند که جمعیت دانش‌‌آموز عشایری کم جمعیت است.

این مسئول بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده به ویژه در استان زنجان هیچ کودکی عدم دسترسی به فنآوری ندارد و از چرخه آموزش کنار گذاشته نشده است چرا که همکاران با تولید محتوا و ارائه درسنامه‌ها به مدد این دانش‌آموزان آمده‌‌اند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: سعی شده است همه دانش‌‌آموزان از طریق تلویزیون، درسنامه و شبکه شاد به جریان آموزش متصل هستند اما بیشترین نگرانی در زمینه کیفیت آموزش است و تا کنون هیچ کودکی به دلیل عدم دسترسی به فنآوری از تحصیل باز نمانده است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه در پایان سال تحصیلی گذشته 3 میلیون و 225 هزار در همه پایه‌ها در سراسر کشور دسترسی به فنآوری و گوشی و تبلت نداشتند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درهمه استان‌های کشور با مشارکت فرهنگیان و خیرین و تعدادی از این کمبودها جبران شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان زنجان با تفاهم‌نامه‌‌ای که با وزارت ارتباطات منعقد شده است تا پایان سال دانش‌آموزان استان زنجان دسترسی به زیرساخت های فنآوری مجهز می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: بخشی از دانش‌آموزان تبلت و گوشی همراه دارند اما همچنان تعداد زیادی نیازمند مشارکت جامعه برای اهدای تبلت هستند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر