logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۹۰۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در گفت‌وگو با کارشناس مسائل مذهبی مطرح شد؛

جایگاه ولایت در مکتب حضرت زهرا(س) چگونه بود؟

جایگاه-ولایت-در-مکتب-حضرت-زهرا(س)-چگونه-بود؟
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: ولایت در مکتب حضرت زهرا (س) به اندازه‌ای اهمیت داشت که ایشان در راه دفاع از ولایت شهید شدند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: یکی از ویژگی‎های بارز حضرت فاطمه زهرا (س) حمایت از ولایت، ولایت‌مداری و امام زمانش بود و در یک مقطع زمانی پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام زمانی که حضرت علی تنها بود و همراه و یاوری نداشت، حضرت زهرا تنها دادرس امام زمان و ولی خود شد.

وی با اشاره به حمایت‎های بی‌دریغ حضرت زهرا (س) از ولایت، گفت: این امر تا جایی پیش رفت که حضرت زهرا (س) به تک تک منزل مهاجر و انصار می‌رفت و آنها را به ولایتمداری دعوت می‌کرد.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: اگر چه افراد بسیاری حضرت زهرا (س) را به جز چند تن از یاران نزدیک حضرت علی (ع) از جمله سلمان، مقداد و عمار همراهی نکردند اما بازهم ایشان عقب‌نشینی نکرده و از حریم ولایت دفاع کرد.

این مسئول ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) تا جایی از حریم ولایت و ولی زمان خود دفاع می‌کند که به همین دلیل مورد جسارت قرار گرفته و حتی فرزند خود را از دست می‌دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به دفاع حضرت زهرا (س) از حریم ولایت در جمع مخاطبان در مسجد مدینه، گفت: ایشان در حمایت از حضرت علی (ع) در این مسجد سخنرانی کرده و به جایگاه ولایت با ارائه آیات و روایات متعدد اشاره می‌کند که در زمان بازگشت از مسجد مورد جسارت ضرب و شتم برخی افراد قرار گرفته و آن مصیبت عظمی پیش می‌آید.

حجت‌الاسلام بیگدلی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) مادر بارز و ویژه‌ای بود که فرزندانی همچون حضرت امام حسن (ع)، حضرت امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت ام‌کلثوم را تربیت کرد که همگی منشا هدایت بشریت شدند تا جایی‌که اگر حضرت زینب (س) در کربلا و روز عاشورا نبود، امروز اثری از این واقعه باقی نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) مادری بی‌نظیر، مهربان و همراه بود که با فرزندان خود دوست بوده و بهترین و مبشر و ارشاد کننده برای فرزندان خود بود.

این مسئول بیان داشت: ارتباط با زنان جامعه یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زهرا (س) بود که بانوان مدینه در منزل ایشان گرد هم آمده و دستورات دینی را از ایشان می‌آموختند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در منزل خود همواره در خصوص جایگاه ولایت برای بانوان مدینه سخنرانی می‌کرد، یادآور شد: بیانات این حضرت موجب شد تا بانوان مدینه بیشتر با مسئله ولایت آشنا شده و وقتی به منزل خود می‌رفتند به همسران خود در خصوص عدم همراهی با حضرت علی (ع) اعتراض می‌کردند که ادامه این جلسات نزدیک بود منجر به قیام مدینه شود.

وی با اشاره به نقش تربیتی مکتب حضرت زهرا (س) برای خدام منزل، بیان داشت: این نقش به اندازه‌ای تاثیرگذار بود که خادمه‌ای به نام فضه و اسما نیز در تبیین دین دستی بر آتش داشته و فضه خطبه‌های بی‌نقطه و بی‌الف را می‌نوشت.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) به به عنوان مبلغ دین و قرآن شاگردان ویژه‌ای را تربیت کرد که باید امروز ما هم با بهره‌گیری از سیره این حضرت از ولی و امام زمان خود دفاع کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: تکلیف ما در مکتب حضرت زهرا (س) دفاع از ولی زمان در همه صحنه‌ها است و کسانی که در این مکتب تربیت می‌شوند اگر چه نمی‌توانند همچون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) باشند اما می‌توانند رهرو واقعی بودن را تجربه کنند.

وی برضرورت پرداختن دانشمندان، منبری‌ها و حوزوی‌ها به نقش و منزلت حضرت زهرا (س) تاکید کرد و گفت: باید چنین الگوهایی به نسل‌های جوان معرفی شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر