logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۸۹۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار زنجان:

زنجان به کمپین جهانی شهرهای تاب‌آور پیوست

زنجان-به-کمپین-جهانی-شهرهای-تاب‌آور-پیوست
شهردار زنجان گفت: زنجان به کمپین جهانی شهرهای تاب‌آور پیوست که باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود.

به گزارش موج رسا; حبیب یگانه امروز در جلسه ستاد بحران استان زنجان، اظهارداشت: شهر زنجان از شهرهای تاب آور جهان است که به عضویت کمپین جهانی شهرهای تاب آور پیوسته است.

وی با بیان اینکه شهر زنجان همواره دستخوش حوادث و بلایای طبیعی است و ۱۸ مورد از حوادث کشور در این شهر اتفاق می‌افتد، افزود: شهر زنجان در محاصره سه گسل قرار دارد که در ردیف نسبتا خطرناک قرار می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه جهانی شهرهای تاب آور کاهش خطرات سوانح است که شهر زنجان نیز به این پویش پیوسته است.

 شهردار زنجان از افتتاح هشتمین ایستگاه آتش نشانی زنجان در سال جاری خبرداد و گفت: دومین سالن بحران شهر زنجان نیز در خرداد ماه سال آینده به بهره‌‍برداری می‌رسد.

یگانه احیای زنجانرود را یکی از اولویت‌های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: در این زمینه مکاتباتی با شرکت آب منطقه‌ای زنجان و جلسه‌ای با قرار گاه خاتم‌الانبیا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ‌رفع مشکل بالا آمدگی آب در شهر زنجان و اجرای طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی از دیگر اقدامات شهرداری زنجان است، ادامه داد: روز یکشنبه جلسه هماهنگی زنجان به عنوان استان معین منطقه ۲۱ تهران در بروز حوادث غیر مترقبه برگزار می‌شود.

این مسئول برضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای ساماندهی زنجانرود تاکید کرد و گفت: لایروبی زنجانرود در اولین فرصت انجام شود.

محمد رضا رحمان‌نیا در ادامه این جلسه مدیریت با اشاره به ثبت 103 میلی‌متر بارش در سال جاری، اظهار داشت: این میزان نسبت به بلند مدت 4 درصد افزایش و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد را کاهش نشان می‌دهد که شهرستان طارم رکوردار بارش‌ها بوده است.

وی میانگین دمای استان زنجان از ابتدای مهر تا 15 دی ماه  ۷.۳ درجه سلیسیوس عنوان کرد و گفت: این دما یک درجه سلیسیوس افزایش داشته و شهرستان طارم دارای بیشترین دما بوده است.

این مسئول بیان داشت: تا اواخر هفته آینده سیستم فعال جوی گزارش نشده است و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه سامانه نسبتا متوسطی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که انتظار بارش زیادی را نداریم.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از فعال شدن سامانه جدید در روز دوشنبه و سه‌شنبه و بارش‌های پراکنده خبرداد و گفت: تا اول بهمن همین دو سامانه فعال بوده و بارش دی ماه برای قسمت‌های شمال شرق و شمال غرب افزایش 10 تا 20 میلی‌متری و سایر نقاط استان نرمال خواهد بود

رحمان‌نیا عنوان کرد: برای بهمن ماه  قسمت‌های شمال غرب و جنوب استان کاهش بارش بین 20 تا 40 میلی‌متر انتظار می رود که در سایر نقاط استان این کاهش بین 10 تا 20 میلی‌متر خواهد بود.

وی بیان داشت: در اسفند ماه بارش نرمال استان 42 میلی‌متر است و قسمت‌هایی از شرق، جنوب و شمالغرب استان با افزایش 10 تا 20 میلی‌متر مواجه شده و سایر قسمت‌های استان با کاهش بین 8 تا 10 میلی‌متری مواجه می‌شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر