logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۸۸۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان خبرداد

صیانت از نهاد خانواده نیازمند تدوین سند است

صیانت-از-نهاد-خانواده-نیازمند-تدوین-سند-است
معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه صیانت از نهاد خانواده نیازمند تدوین سند است، گفت: سند مداخله اجتماعی اقتصادی و روانشناسی در حوزه در کرونا در استان زنجان تدوین شده است.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در ششمین نشست هئیت اندیشه ورز  زنان با رویکرد صیانت از نهاد خانواده، اظهارداشت: حوزه بانوان و خانواده از نظر مسائل مهم اگر آسیب ببیند تارو پود جامعه آسیب پذیر می‌شود، جلسات هئیت اندیشه ورز استان زنجان نیز برای صیانت از کانون خانواده در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی برضرورت ارائه خروجی از جلسات هئیت اندیشه ورز تاکید کرد و گفت: باید خروجی برگزاری این جلسات به یک سند بینجامد.

این مسئول از تدوین سند پیشگیری از طلاق و اعتیاد در استان زنجان در سال گذشته خبرداد و گفت: سند مداخله اجتماعی - اقتصادی و روانشناسی در حوزه در کرونا نیز در استان زنجان تدوین شده است.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان یادآور شد: در حوزه صیانت از نهاد خانواده نیز باید به سمت تدوین سندی رفت که خروجی آن نقشه راهی برای ادامه فعالیت‌ها در حوزه زنان و خانواده باشد.

مرادی با بیان اینکه 24 جلسه در حوزه تدوین مداخله اجتماعی - اقتصادی و روانشناسی در حوزه در کرونا برگزار و سند زیرچاپ است، ادامه داد: سندهای ازدواج و پیشگیری از طلاق در استان زنجان چاپ شده است.

وی برضرورت توجه به نقش بانوان در ایجاد فرهنگ خود مراقبتی و دیگر مراقبتی در حوزه کرونا تاکید کرد و گفت: انتظار داریم به  نقش بانوان در فرهنگ خود مراقبتی و دیگر مراقبتی در مورد کرونا بیشتر توجه شده و این موضوع نهادینه سازی شود تا شاهد نتایج مطلوب آن در جامعه باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به فراگیر بودن نقش بانوان در جامعه به عنوان مادر و زنان، می‌توان از این ظرفیت برای اقناع سازی جامعه در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا استفاده کرد.

 معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اجرای مطلوب طرح‌های محدودیت‌های هوشمند، سردار سلیمانی و حمایت از سالمندان در استان زنجان، گفت:  اگر خود مراقبتی در جامعه نهادینه نشود، نتیجه درستی نمی‌گیریم.

مرادی با بیان اینکه در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به ویژه در حوزه آموزش باید مدلی طراحی شود که همگان از آن بهره برده و به کاهش بیماری در جامعه منجر شود، افزود: باید دید به سمت چه آموزش‌های باید رفت تا نتایج مطلوبتری داشته باشد.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت آموزش‌های مجازی در دوران کرونا، ضروری است به این بعد از موضوع توجه بیشتری شده و مدل مربوطه در جلسات هئیت اندیشه ورز استان ارائه شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر