logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۸۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان میراث فرهنگی:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه به بخش گردشگری است/ صادرات 2377 میلیون دلار محصولات صنایع دستی

تحقق-اقتصاد-مقاومتی-نیازمند-توجه-به-بخش-گردشگری-است-صادرات-2377-میلیون-دلار-محصولات-صنایع-دستی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌ سازی اقتصاد نیازمند توجه جدی به بخش گردشگری است.

به گزارش موج رسا; زهرا احمدی ‌پور در نشست با سمن‌ ها در استان زنجان اظهار داشت:به دلیل ویژگی‌های اخلاقی و فرهنگی زنجان به عنوان میزبان مهربان در ایران معروف است.

وی با بیان اینکه نبود بخش خصوصی همکار بازوی کمکی برای بخش دولتی بوده است، تصریح کرد: نهادهای دولتی باید در سیاست ‌گذاری و اجرای قوانین از ظرفیت های بخش خصوصی و نهادها استفاده کنند.

این مسئول وجود سمن ها را تاثیرگذار و تعیین کننده عنوان کرد و گفت:  سمن ها با برنامه ریزی های لازم می توانند کارآمد باشند.
 احمدی پور تحقق برنامه ‌های سازمان میراث فرهنگی، را در گرو مشارکت بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: محدودیت‌ها و مشکلاتی از نظر نهادی، ساختاری و قوانین موجود است.

وی با اشاره به اینکه بیمه هنرمندان صنایع دستی از بهمن ‌ماه سال گذشته پیگیری می ‌شود، افزود:هر گامی برای رفع مشکلات فرا روی حوزه گردشگری ضروری است.

این مسئول تحقق اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌ سازی اقتصاد را نیازمند توجه به بخش گردشگری عنوان کرد و گفت:فرصت‌ های شغلی در حوزه گردشگری بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته بالغ بر 2377 میلیون دلار صادرات محصولات صنایع دستی از کشور صورت گرفته است، گفت: میزان فروش بازارچه های صنایع دستی هم در نوروز 96 بالغ بر 45 میلیارد تومان بود.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تنوع فرهنگی و جغرافیایی سرمایه ملی بی ‌بدیلی برای کشور محسوب می شود،ادامه داد: نبایداجازه داد محصولات اصیل استان با ورود برخی از محصولات، به حاشیه رود.

معاون رئیس جمهور ایران را دارای تاریخ سترگ عنوان کرد و افزود: نباید اجازه داد، ویژگی ‌های فرهنگی ما به واسطه تندبادهای هیجانی هدف قرار گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر