logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۸۳۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خبر داد؛

هزینه 100 میلیاردی برای توسعه اینترنت پرسرعت روستاهای زنجان/ پیگیر مشکل اینترنت روستای حلب هستیم

هزینه-100-میلیاردی-برای-توسعه-اینترنت-پرسرعت-روستاهای-زنجان-پیگیر-مشکل-اینترنت-روستای-حلب-هستیم
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها بسیار هزینه براست گفت: در 2.5 ماه گذشته برای توسعه اینترنت پرسرعت روستاها بیش از 100 میلیارد تومان هزینه شد.

حامد سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: حل مشکل اینترنت روستای حلب جزو پروژه‌های جاری ما در استان زنجان است.

وی با بیان اینکه تا دهه فجر امسال در این روستا نیز اینترنت پر سرعت راه اندازی خواهد شد تصریح کرد: در مدت 2.5 ماه گذشته اینترنت پرسرعت در 95 روستای استان زنجان راه اندازی شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با تاکید براینکه تجهیزات لازم برای توسعه اینترنت پرسرعت روستاها بسیار گران قیمت و هزینه بر است افزود: برخی از تجهیزات وارداتی است و از سایر کشورها وارد می‌شود.

وی ابراز کرد: تجهیز یک سایت برای ارائه خدمات اینترنتی بین یک تا 3 میلیارد هزینه نیاز دارد.

سرایی خاطر نشان کرد: طی 2.5 ماه گذشته بیش از 100 میلیارد تومان برای توسعه ارتباطات پهنای باند و اینترنت پر سرعت روستاها هزینه شده است.

وی با تاکید براینکه تمام تلاش خود را بکار بستیم تا راه اندازی اینترنت پرسرعت در تمامی روستاها اتفاق بیفتد افزود: اینترنت‌دهی به روستاها براساس اولویت‌بندی انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه اینترنت دهی به روستاها بالای 100 خانوار در اولویت اول قرار دارد عنوان کرد: روستاهای بالای 50 خانوار نیز جزو اولویت های دوم این اداره کل است.

وی با تاکید براینکه در بستر فضای مجازی گاها جوسازی‌هایی انجام می‌شود که مغایر واقعیت است خاطر نشان کرد: موضوعی در خصوص مشکل اینترنت روستای همایون در فضای مجازی مطرح بود در حالی که این روستا جزو روستاهایی است که هیچ مشکلی به لحاظ اینترنت ندارند.

سرایی خاطرنشان کرد: تمام سعی ما این که تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت مجهز شوند.

وی تاکید کرد: کندی یک سامانه خاص معیاری برای پایین بودن سرعت اینترنت نیست و گاها مشکل از خود سامانه می‌تواند باشد و مردم به این موضوع باید توجه داشته باشند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه برای ارزیابی و سنجش سرعت و پهنای باند اینترنت استانداردها و ابزارهای مختلف سنجشی وجود دارد خاطر نشان کرد: سرعت و پهنای باند اینترنت در استان زنجان از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: اگر احیانا کاربران اینترنتی در یک منطقه‌ای از وضعیت اینترنت نارضایتی دارند می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه 195 و همچنین سایت ict.gov.ir.195 ثبت کنند.

سرایی با بیان اینکه شکایاتی که در این سامانه ثبت می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد افزود: یکی از موضوعاتی که اکثر کاربران توجه نمی‌کنند و با مشکل اینترنت مواجه می‌شوند این است که کاربران رومینگ گوشی خود را فعال نمی‌کنند و تصور می‌کنند اینترنت مشکل دارد.

وی خاطر نشان کرد: در روستاها اپراتورهای مختلفی خدمات اینترنتی را به مردم ارائه می‌دهند و مردم باید با فعال کردن رومینگ گوشی خود بتوانند از امکانات اینترنت بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه آنتن‌های برخی از روستاها تنها برای مکالمه است و کاربردی در ارائه خدمات اینترنتی ندارند بیان کرد: در این روستاها نیاز به نصب دستگاه‌ها و ایجاد تکنولوژیهای خاصی است که مردم بتوانند از خدمات اینترنتی استفاده کنند.

وی گفت: تلاشگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام تلاش خود را بکار بستند و بدون وقفه پروژه‌های را پیش‌ می‌برند و متاسفانه برخی از تیم‌های فنی به بیماری کرونا مبتلا شدند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر