logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۸۲۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان:

معدن‌داران مسئول احیاء معادن شدند

معدن‌داران-مسئول-احیاء-معادن-شدند
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان در مورد احیای معادن در استان گفت: براساس اصلاح ماده 25 قانون مربوط به فعالیت‌های معدنی دارندگان پروانه‌های بهره‌برداری کار احیای معادن را خودشان انجام می‌دهند.

رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به علت ضعف اکتشفات معدنی به صورت زیرزمینی در استان زنجان اظهار کرد: این ضعف تنها مختص استان زنجان نیست نیز در کشور در این بخش ضعف داریم و علت آن نیز به نبود ماشین آلات به روز برای استخراج‌های تونلی برمی‌گردد و همچنین این روند هزینه بر است و معدنکاران تمایلی برای فعالیت به این روش ندارند.

وی در مورد خروج مواد معدنی به صورت خام از استان زنجان ابراز کرد: همه خاک‌های صنعتی به صورت خام از استان زنجان خارج می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با تاکید براینکه در استان زنجان هیچ کارخانه‌ فرآوری خاک‌های صنعتی وجود ندارد افزود: ظرفیت خوبی در این حوزه وجود دارد و می‌توانیم سرمایه‌گذار در این بخش جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه تناژ خاک‌های صنعتی که از استان زنجان به صورت خام خارج می‌شود بسیار بالا است افزود: میزان خاک‌های صنعتی استخراج شده از استان زنجان 15 الی 20 درصد کل مواد معدنی استخراجی استان را شامل می‌شود.

کشاورزی با تاکید براینکه متاسفانه روند جذب سرمایه‌گذار صنعتی در حوزه صنایع معدنی در استان بسیار ضعیف است ابراز کرد: برخلاف این موضوع همه مواد معدنی آهنگی استخراج شده در داخل استان فرآوری می‌شود.

وی با تاکید براینکه زنجیره فرآوری آهن در استان زنجان تکمیل شده است و مواد استخراجی استان نیز نمی‌تواند نیاز واحدهای فرآوری سنگ‌های آهنی را تامین کند ابراز کرد: نیاز به واردات مواد آهنی از سایر استانها به استان زنجان وجود دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان در مورد احیای معادن در استان زنجان ابراز کرد: براساس اصلاح ماده 25 قانون مربوط به فعالیت‌های معدنی دارندگان پروانه‌های بهره‌برداری کار احیای معادن را خودشان انجام می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: کار احیای معادن با نظارت استاندار، شورای برنامه ریزی شهرستان، سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر