logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۸۱۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان:

48 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

48-درصد-جمعیت-استان-زنجان-تحت-پوشش-بیمه-سلامت-هستند
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: 48 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان بیمه سلامت، افزایش خدمات پوشش بیمه‌ای است و حتی تلاش بر این است که شنوایی‌سنجی هم تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی مردم از ما انتظار دارند که تمام خدمات مثل عمل زیبایی را نیز تحت پوشش قرار دهیم، تصریح کرد: واقعاً منابع مالی، محدود بوده و نمی‌توانیم هزینه کنیم اما می‌توان با دریافت حق سرانه اضافه، بخش‌هایی را تحت پوشش قرار داد.

شیویاری با بیان اینکه هم‌اکنون 48 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: نهایت تلاش بر این است که تمام خدمات به صورت الکترونیکی به مراجعان ارائه شود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از زمان آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی تا 20 آبان‌ماه امسال 183 هزار و 763 نسخه الکترونیکی به بیمه سلامت استان واصل شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون خدمات در 85 درصد داروخانه‌ها، 100 درصد آزمایشگاه‌ها و 95 درصد مطب‌ها به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

شیویاری با بیان اینکه بیش از 97 درصد مراکز و موسسات درمانی استان طرف قراداد بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: هدف از بیمه این است که زمانی که سالم هستیم، مبالغی را به حساب صندوق بیمه واریز کنیم تا وقتی که بیمار شدیم بتوانیم از خدمات آن استفاده کنیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیماران غیر از درد و رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه قسمتی از منابع مالی سازمان از دریافت حق بیمه، تامین می‌شود، افزود: هرچند حق بیمه بر اساس قانون وسع بوده و از دهک‌های یک تا 3 دریافت نمی شود اما دهک‌های بالاتر این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه قانون وسع، قانون مترقی بوده و در هر صورت قابل اجرا است، گفت: بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه، اجرای قانون وسع از سال 96 اجباری شده و تمام آحاد جامعه باید تحت پوشش صندوق‌های بیمه قرار گیرند.

وی ابراز کرد: همانگونه که زمانی، بیمه شخص ثالث خودرو اختیاری بود و تمام مردم، خودروی خود را بیمه نمی‌کردند و بعدها اجباری شد، بیمه درمانی نیز بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه، اجباری شده و فقط بیمه تکمیلی، احتیاری است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر