logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۸۰۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان خبرداد

واردات روغن از 3 استان به زنجان/ مشکل کمبود روغن در بازار برطرف می‌شود

واردات-روغن-از-3-استان-به-زنجان-مشکل-کمبود-روغن-در-بازار-برطرف-می‌شود
رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به تامین روغن سهمیه استان زنجان از استانهای مازندران، همدان و خوزستان گفت: واردات روغن از هفته جاری آغاز شده و تا اواخر هفته آینده ادامه دارد.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مشکل شرکت روغن نباتی جهان اظهار کرد: در حال حاضر این واحد تولیدی با مشکل تخصیص مواد اولیه از طریق بازرگانی شرکت دولتی مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرکت پیگیر تامین مواد اولیه است تصریح کرد: در این شرکت حدود یک هزار و 300 تا یک هزار و 400 تن روغن خام وجود دارد و تولید با این میزان مواد اولیه انجام می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با تاکید براینکه شرکت بازرگانی دولتی باید نسبت به تخصیص روغن خام شرکت روغن نباتی جهان اقدام کند بیان کرد: در حال حاضر شرکت روغن نباتی جهان با 15 تا 20 درصد ظرفیت فعال است.

وی عنوان کرد: این شرکت در حال حاضر با تعداد کارگران و امکانات موجود خود تنها می‌تواند 40 تا 50 تن تولید داشته باشد.

فغفوری خاطر نشان کرد: اگر ظرفیت تولید این شرکت افزایش یابد و مواد اولیه آن به صورت کامل تامین شود باید تعداد نیروی انسانی آن نیز افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به توزیع روغن در زنجان افزود: توزیع روغن به صورت هدفمند انجام شده و توسط خواربار فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بین مردم توزیع می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با تاکید براینکه در 10 تا 12 روز گذشته حدود 600 تن روغن در استان زنجان توزیع شده است ابراز کرد: همه روغن‌های توزیع شده از منابع تولیدی استان بود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه‌های تخصیصی روغن نیز از خارج از استان تامین خواهد شد عنوان کرد: حواله‌ها جهت تامین روغن مورد نیز صادر شده و محموله‌های روغن از استانهای مازندران، همدان و خوزستان تامین می‌شود.

فغفوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر ارتش و سپاه استان زنجان به حوزه حمل و نقل روغن وارد شده و کمک می‌کنند روغن‌های تخصیصی خارج از استان به داخل استان حمل شود افزود: این اقدام ارتش و سپاه انصارالمهدی(عج) استان مشکل هزینه‌های حمل را برطرف می‌‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در طول هفته جاری انجام شده و همچنان ادامه دارد مشکل روغن تا اواسط هفته آینده تقریبا برطرف می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با تاکید براینکه با توزیع روغن تولیدی استان تقریبا می‌توان گفت بازار اشباع شده است بیان کرد: شکایت‌های مردمی در خصوص کمبود روغن بسیار کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر متکی به روغن تولیدی استان هستیم و اگر تخصیص کشوری نیز به توزیع روغن استانی اضافه شود تقریبا مشکل عمده بازار روغن برطرف خواهد شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر