logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۸۰۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهزیستی استان زنجان خبر داد؛

لزوم ارائه آموزش‌های قبل از ازدواج در دانشگاه‌ها برای انتخاب بهتر جوانان

لزوم-ارائه-آموزش‌های-قبل-از-ازدواج-در-دانشگاه‌ها-برای-انتخاب-بهتر-جوانان
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج گفت: پیشنهاد شده که این آموزش‌ها به عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها برای تمام دانشجویان ارائه شود زیرا در این صورت برای انتخاب‌هایی که در آینده خواهند داشت بسیار موثر خواهد بود.

گل‌نسا آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هم‌اکنون شردکت در دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج، اختیاری بوده اما بهتر است الزامی باشد تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در صورت الزام نیز آموزش‌ها حتما باید قبل از تصمیم به ازدواج ارائه شود، تصریح کرد: ارائه آموزش در زمانی که تصمیم گرفته شده و حرف‌ها نیز زده شده و هیچگونه نظری عوض نخواهد شد، تاثیر کمتری خواهد داشت.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: بهتر است آموزش‌های قبل از ازدواج، زمانی که هنوز تصمیمی گرفته نشده و صرفاً جوانان در سن ازدواج قرار دارند، ارائه شود تا اثرگذاری بیشتری برای زندگی بهتر داشته باشد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه آموزش‌های پیش از ازدواج با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود، گفت: در ماه‌های اول شیوع ویروس کرونا اجازه برگزاری داده نمی‌شد تا اینکه اکنون نیز در شرایط خاص و وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه درمانگاه‌هایی که آموزش می‌دادند، درگیر کرونا هستند، پیشنهاد شد تا آموزش‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و با تعداد محدود در مرکز دیگری برگزار شود که آن هم تاکنون محقق نشده است.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی استان زنجان با کمک مدرسان، آموزشگران و روانشناسان مجرب و آموزش‌دیده خود با برگزاری دوره‌های آموزشی پیبش از ازدواج و زندگی خانواده به جوانان کمک می‌کند تا با آگاهی دادن در انتخابی درست و به کار گرفتن شیوه‌های صحیح در زندگی برای پایداری و ایجاد رضایت از ازدواج خود تلاش کنند.

وی با بیان اینکه 38 مرکز مشاوره در سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: متقاضیان و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بهزیستی شهرستان محل سکونت خود از زمان برگزاری و نحوه شرکت در این کلاس‌های آموزشی مطلع شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر