logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۷۹۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
موج رسا از جنایت‌های آمریکا گزارش می‌دهد؛

هرچه کنی به خود کنی! / مردم آمریکا زیر جنایات دولتمردان خودشان لِه می‌شوند

هرچه-کنی-به-خود-کنی!-مردم-آمریکا-زیر-جنایات-دولتمردان-خودشان-لِه-می‌شوند
آمریکا در ظاهر، کشوری قدرتمند و ثروتمند است که هزینه‌های زیادی را صَرف جنگ و جنایت در نقاط مختلف دنیا کرده که بر آن‌ها سلطه یابد اما در بسیاری از کشورها علی‌رغم خسارت، کشتار و خونریزی، شکست خورده و این هزینه‌ها و خوی استکباری و استثماری سبب شده تا جنایات آمریکا حتی به مردم کشور خودش نیز وارد شود.

به گزارش موج رسا; آمریکا کشوری است که همواره دولتمردان آن در پی استکبار و تحت سلطه قرار دادن کشورهای دیگر بوده‌اند و سیاست زور و جنایت را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کرده‌اند. به هر گوشه‌ای از دنیا که سر بزنید، نشانه‌هایی از جنایات امریکا در آن منطقه وجود دارد و آمریکا در جنایت‌های تاریخ بشریت، زبانزد عام و خاص به‌ویژه جوامع مظلوم و حق‌طلب است.

ابتدا به گوشه‌ای از جنایات آمریکای مستبد و مستکبر در کشورمان بپردازیم. اجرای کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ، نقش و کمک امنیتی و آموزشی در راه‌اندازی و اداره سازمان مخوف ساواک، حمایت شدید از سرکوب مخالفان رژیم شاه و اعتراضات مردمی، مخالفت با ملی شدن صنعت نفت و تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت به همراه انگلیس و طراحی کودتای ناموفق نظامی با ماموریت مخفی ژنرال هایزر در سال ۱۳۵۷ بخشی از جنایات آمریکا بر علیه ایران در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.

رها کردن پروژه‌های صنعتی متعدد علی‌رغم انعقاد قراردادهای قانونی و اخذ هزینه‌های آن‌ها، طراحی نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب، اِعمال تحریم اقتصادی، دستور قطع خرید نفت از ایران و دستور توقیف تمام دارایی‌های دولت ایران در آمریکا، طراحی اقدام نظامی برای نجات گروگان‌ها و بمباران پایگاه‌های هوایی سراسر ایران در اردیبهشت ۱۳۵۹ و شکست آن در جریان واقعه طبس و همچنین بمباران تاسیسات نفتی ایران در دوران جنگ تحمیلی از دیگر جنایت‌های آمریکا در فاصله پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی بر علیه کشورمان است.

دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران به این موارد ختم نشده و این شیطان بزرگ در دوران جنگ تحمیلی نیز علاوه بر حمایت از عراق، جنایت‌های دیگری علیه ایران اسلامی داشته کخ از جمله آن‌ها می‌توان به تشویق و تحریک عراق به آغاز جنگ تحمیلی در شهریور ۱۳۵۹ و حمایت همه‌جانبه از رژیم صدام، به‌کارگیری خط مشی براندازی و مهار علیه ایران، حمایت از تحرکات تجزیه‌طلبانه در آذربایجان، خوزستان، کردستان و...، ارائه کمک وسیع مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به عراق در جنگ تحمیلی، مجهز ساختن عراق به سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، حمله به سکوهای نفتی ایران در سال ۱۳۶۶ و شهادت ده‌ها مسافر ایرانی در خلیج فارس در سال ۱۳۶۶ اشاره کرد.

اتخاذ و تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران، قرار دادن ایران در فهرست حامیان تروریسم، اِعمال سیاست مهار دوگانه علیه ایران در سال ۱۳۷۲ ، تصویب بودجه در کنگره آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران، طراحی و حمایت از قطعنامه‌های متعدد علیه وضعیت حقوق بشر در ایران، اتهام محور شرارت به ایران، طراحی ناتوی فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش در جهت محروم ساختن ملت ایران از دانش و فناوری هسته‌ای، کمک و حمایت از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، حمایت از جندالشیطان عبدالمالک ریگی و گروه‌های تروریستی فعال علیه ملت جمهوری اسلامی ایران، اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی، نفوذ، جاسوسی، جنگ سایبری و حمایت از قاتلان پدر آرمیتا، علیرضا و... ، جنگ اقتصادی و دستور ظالمانه بازگشت تحریم‌ها با عهدشکنی فاحش در پسابرجام، تحریم دارویی در دوران کرونا و ترور ناجوانمردانه اسطوره غیرت، شجاعت، اقتدار و مقاومت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اهم جنایات آمریکا پس از دوران جنگ تحمیلی بر علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

برخی جنایت‌های امریکا بر علیه کشورمان در بازه زمانی 6 تا 12 تیرماه در سال‌های مختلف اتفاق افتاده که بر این اساس، مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های‌شان با اشاره به این جنایات آمریکا فرمودند که این هفته را باید به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کنیم که پس از این سخنرانی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی 6 تا 12 تیرماه را به این عنوان نامگذاری کرد تا جنایت‌های آمریکا در ایران برای مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان تشریح و تبیین شود.

جنایت‌های ناجوانمردانه آمریکا مختص ایران نبوده و این کشور نابخرد در طول تاریخ همواره کشورهای مختلف با ادیان و مردم مختلف را مورد حمله و هجمه خود قرار داده‌اند که می‌توان به بمباران شیمیایی هیروشیما و ویتنام و حمله‌های متعدد نظامی به افغانستان و عراق اشاره کرد. نکته جالب این که انرژی و هزینه‌هایی که آمریکا صرف جنگ و کشتار در مناطق مختلف کرده سبب شده تا از کشور و ملت خود غفلت کند و با کشته شدن نیروهای نظامی این کشور در مناطق مختلف دنیا و صَرف هزینه‌های فراوان در واقع به کشور و ملت خود نیز جنایت کرده است.

 

*‌ رئیس‌جمهوری آمریکا به عقب‌ماندگی کشورش اعتراف کرد

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم اصفهان در آبان‌ماه 1395 با بیان اینکه یک عده‌ای مجذوب آمریکا هستند اما این مجذوبیت، دروغین است و هیچ جاذبه‌ای ندارد، فرمودند: این رئیس‌جمهوری که در آمریکا انتخاب شده است (ترامپ)، می‌گوید اگر ما آمریکایی‌ها آن پولی که در این چند سال خرجِ جنگ کردیم، می‌خواستیم در داخل آمریکا مصرف کنیم، 2 بار می‌توانستیم آمریکا را بسازیم و این همه جاده خراب، این همه پُل خراب، این همه سد خراب، این همه شهرِ خراب و این همه فقیر در آمریکا نداشتیم.

ایشان در ادامه با بیان اینکه آن کسانی که مجذوب آن نقطه خیالی هستند، این‌ها را حاضرند بفهمند؟ گفتند: این خرابی‌ها در آن کشور وجود دارد و پول آن کشور، صَرف کارهای غیرشرافتمندانه می‌شود. آیا این جنگ‌هایی که او می‌گوید جنگ‌های شرافتمندانه‌ای بوده؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: جنگ هم 2 جور است. یک جنگ، جنگ شرافتمندانه است که انسان به قوانین انسانی احترام می‌گذارد. یک دشمنی به انسان حمله کرده، انسان در مقابل او مجبور است بجنگد و این جنگ، شرافتمندانه است اما آن جنگی که آمریکا در این چند سال در این منطقه به راه انداخت، جنگ شرافتمندانه نبود. خانه‌های مردم را خراب کردند، چندین ده هزار غیرنظامی را کشتند، زن‌ها را کشتند، بچه‌ها را کشتند، بمب ریختند، مجلس عزا را و مجلس عروسی را بمباران کردند، زیرساخت‌های چند کشور را خراب کردند. شما ببینید این‌ها بر سر لیبی، سوریه، عراق، یمن و افغانستان چه آوردند!

 

*‌ تمام امکانات آمریکا در اختیار یک تا 2 درصد مردم بوده و بقیه در آسایش نیستند

محمد اسماعیلی، نماینده سابق مردم شهرستان‌های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ گفت: آمریکایی‌ها در طول دهه‌های اخیر و حتی در 100 سال گذشته چه در منطقه، چه در ایران و چه در سایر کشورهای اسلامی، جنایت‌های بسیاری را مرتکب شده‌اند.

وی با بیان اینکه قبل از آن هم دولت‌هایی مثل انگلیس بودند و جنایت می‌کردند، اظهار داشت: اما آمریکایی‌ها حداقل در 100 سال اخیر به صورت مستقیم ورود پیدا کرده‌اند و دیگران یعنی انگلیسی‌ها و اروپایی‌ها را نیز در جنایت‌های خود در منطقه، همراه کرده‌اند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی توانست با هدایت‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و با انقلاب و مبارزه، کشور را از دست استکبار جهانی به‌ویژه آمریکایی‌ها نجات دهد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها چندین دهه سعی کردند با ترفندها و حیله‌های مختلف، قدرت خودشان را به رخ دنیا کشیده و خود را به عنوان کشور پیشرفته و سرمایه‌دار و کشوری که مردم آن در آسایش و آرامش زندگی می‌کنند، معرفی کنند.

وی اظهار داشت: بعضی‌ها تازه فهمیده‌اند که اینطور نیست بلکه این رسانه‌های آمریکایی- صهیونیستی بوده که آمریکا و حتی اروپا را بزک کرده و به مردم، معرفی کرده‌اند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در کشوری که یک تا 2 درصد ملت آن تمام امکانات کشور را در اختیار دارد به غیر از اینکه 99 درصد مردم باید زیر سلطه یک درصد، زندگی کنند چه آسایش، آرامش و امنیتی می‌تواند وجود داشته باشد.

وی با اشاره به جنایت‌های امریکا در حق مردم خودش، افزود: این زندگی کردن نیست بلکه یک نوع بردگی است.

 

*‌ دولت آمریکا به دلیل روحیه استکباری به مردم خودش هم رحم نمی‌کند

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی، دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه ما ایرانی‌ها تمام حرکت‌های دنیا را رصد می‌کنیم و می‌بینیم که در هر کشوری چه اتفاقی، چرا و چگونه می‌افتد، گفت: در کشور آمریکا این همه تبعیض نژادی علنی صورت می‌گیرد اما در برابر آن یک حرکت جدی که اثرگذار باشد از مردم دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مردم آمریکا یا سرخورده‌اند و یا عقب‌مانده، اظهار داشت: در هر 2 صورت بدبخت هستند چرا که نباید اجازه دهند یک پلیسی که باید حافظ جان، مال و حیثیت مردم باشد به آسانی افراد را بکشد و خم به ابرو هم نیاورد.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه این مردم هستند که باید از خودشان دفاع کنند، خاطرنشان کرد: اقلیت‌های سفیدپوست، رنگین‌پوست و سیاه‌پوست آمریکا اقلیت به آن معنا نبوده و افراد بسیار زیادی هستند اما سوال اینجاست که با وجود اینکه اسلحه نیز دارند چرا از خودشان دفاع نمی‌کنند و چرا در برابر ظالم و ستمگری که آن همه اجحاف در حق‌شان می‌کند به پا نمی‌خیزند و حیثیت انسانی‌شان را فدای برخی مصلحت‌ها می‌کنند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان گفت: اگر سیاه‌پوست‌ها دست به کار شوند می‌توانند حتی دولت آمریکا را عوض کنند اما باز هم تسلیم‌اند و این تسلیمی ننگ و ضد انسانی است.

وی اظهار داشت: اگر این‌ها تسلیم نباشند و مقاومت کنند، قطعا دولت هم رفتارش را تغییر می‌دهد اما چون روحیه دولت آمریکا، استکباری، استثماری، ظالمانه و خیلی بی‌رحمانه است به مردم خودش نیز رحم نمی‌کند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی تصریح کرد: دولتی که به مردم خودش رحم نمی‌کند قطعاً به مردم دیگر مناطق دنیا هم که سلطه پیدا کند، رحم نخواهد کرد.

وی افزود: مردم ما باید بدانند حکومتی که این همه بی‌منطقی، لاابالی‌گری، ظلم و ستم در شناسنامه‌اش دارد، نمی تواند با ما در سازش بوده و در مذاکره صادق باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر