logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۷۷۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان در گفت وگو با موج رسا:

احتکار روغن در زنجان صحت ندارد/ آغاز توزیع ذخیره ۶۰۰ تنی کارخانه روغن نباتی جهان در زنجان

احتکار-روغن-در-زنجان-صحت-ندارد-آغاز-توزیع-ذخیره-۶۰۰-تنی-کارخانه-روغن-نباتی-جهان-در-زنجان
رئیس سازمان صمت استان زنجان در مورد موضوع مطرح شدن احکتار روغن در استان زنجان گفت: اطلاعات انبار کارخانه روغن نباتی در سامانه انبارها ثبت شده و احتکاری در کار نیست.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به خبر منتشر شده برخی رسانه ها در خصوص احتکار روغن در استان زنجان اظهار کرد: احتکار زمانی مطرح است که اطلاعات انبار در سامانه انبارها ثبت نشده باشد اما اطلاعات انبار کارخانه روغن نباتی در سامانه انبارها ثبت شده است.

وی با بیان اینکه همکاران ما و بازرسان تعزیرات به محل کارخانه رفتند تا مشخص شود کدام بخش مربوط به قیمت سال قبل و کدام بخش مربوط به امسال است تصریح کرد: احتکاری در کار نیست و اگر اشکالی در کار باشد قطعا به صورت قانونی رسیدگی می شود اما در این کارخانه احتکاری وجود ندارد.

رئیس صمت استان زنجان با تاکید براینکه شرکت روغن نباتی جهان تنها تولیدکننده روغن خوراکی در استان زنجان است افزود: با تلاش مسئولان استانی اعم از رئیس کل دادگستری و استاندار تحول بزرگی در این کارخانه اتفاق افتاد و بخش زیادی از بدهی های این کارخانه پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه زیر 15 درصد ظرفیت کار میکند و 600 تن در انبار این کارخانه محصولات تولیدی وجود دارد بیان کرد: اقدامات لازم در خصوص توزیع محصولات تولیدی این کارخانه با اولویت استان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان بیان کرد: در این برهه که روغن در زنجان با کمبود مواجه است، این کمبود از تولید این کارخانه تامین می‌شود که در این راستا حدود 20 تن از تولیدی این کارخانه در بین خوار بار فروشیهای سطح شهر زنجان توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: روغن مورد نیاز شهرستانها نیز از انبار این کارخانه تامین خواهد شد و تقریبا نیاز استان به کمک این کارخانه تامین می شود.

فغفوری با تاکید براینکه محموله ای که در انبار کارخانه روغن نباتی وجود دارد نیاز بازار  زنجان را تامین می کند ابراز کرد: میزان محصولات تولیدی این کارخانه از اسفند ما سال گذشته تا به امروز 600 تن بوده که در انبار این کارخانه ذخیره شده است.

وی بیان کرد: اگر این کارخانه با تمام ظرفیت کار می کرد 600 تن محصول، در بدترین حالت تولیدی یک ماه این کارخانه بود در حالی که در هشت ماه این میزان تولید روغن را داشته است.// ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر