logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۷۷۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

افزایش 120 درصدی قیمت مواد اولیه فرش ابریشم

افزایش-120-درصدی-قیمت-مواد-اولیه-فرش-ابریشم
مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به افزایش شدید قیمت مواد اولیه فرش گفت: با افزایش قیمت مواد اولیه هزینه تولید افزایش یافته و در برابر آن صادرات نیز ضعیف شده است.

سید محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و بیماری کرونا صنعت فرش در استان زنجان وضعیت خوبی ندارد اظهار کرد: هر روز قیمت مواد اولیه و دستمزد فرش افزایش می‌یابد و در برابر آن تولیدکنندگان نمی‌توانند تولید خود را صادر کنند.

وی با تاکید براینکه صادرات فرش به صورت غیررسمی انجام می‌شود افزود: متاسفانه صادرات از طریق گمرک بسیار کم رنگ شده است.

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ابراز کرد: افزایش قیمت مواد اولیه بر تولید فرش تاثیر منفی گذاشته و شاهد کاهش تولید فرش در استان زنجان هستیم.

وی با تاکید براینکه فعالیت کارگاه‌های فرش نیز به دلیل بیماری کرونا کاهش یافته است افزود: بافندگان به دلیل بیماری کرونا تمایلی برای فعالیت در کارگاه‌های فرش ندارند.

جعفری با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم ابریشم در سال گذشته 430 تومان بود که امسال به یک میلیون تومان رسیده است افزود: قیمت ابریشم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 120 درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید براینکه به دلیل مشکل نقل و انتقالات ارزی صادرات اتفاق نمی‌افتد گفت: برخی از صادرکنندگان راه غیررسمی را پیدا کرده و فرش خود را از این راه صادر می‌کنند اما همه تولیدکنندگان نمی‌توانند فرش خود را صادر کنند.

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: به دلیل اینکه تنها افراد خاصی می‌توانند به صورت غیررسمی فرش را صادر کنند بنابراین فرش را از تولیدکنندگان با قیمت واقعی نمی‌خرند.

وی افزود: به خاطر این مشکلات تولیدگنندگان نیز بیشتر تمایلی برای تولید فرش ندارند و بافندگان رغبت کمتری در فعالیت این صنعت دارند.//ع

    

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر