logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۷۶۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبرداد

اختصاص بسته‌های حمایتی برای حوزه گردشگری/ آسیب‌ وارده به حوزه گردشگری از کرونا جدی است

اختصاص-بسته‌های-حمایتی-برای-حوزه-گردشگری-آسیب‌-وارده-به-حوزه-گردشگری-از-کرونا-جدی-است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با تصمیم ستاد ملی کرونا، بسته‌های حمایتی برای کسب‌و‌کارهای آسیب دیده از کرونا در حوزه گردشگری اختصاص یافت.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بیش از 7 ماه است تاسیسات گردشگری و مجموعه صنایع دستی به دلیل انتشار ویروس کرونا تعطیل شده است.

وی با اشاره به ارائه حمایت‌های دولتی در زمینه حوزه گردشگری و صنایع دستی، بیان داشت: بخشی از پکیچ‌های حمایتی از سوی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا تصویب شده است که قرار است اجرایی می‌شود.

این مسئول بیان داشت: بخشش اجاره بها، بخشودگی بخشی از مالیات و فرصت در پرداخت معوقات انشعبات آب، برق و گاز از حمایت‌های در نظر گرفته شده برای فعالان حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از فعالان حوزه گردشگری استان زنجان در سامانه برای ارائه حمایت ثبت‌نام کرده‌اند که حمایت‌های لازم از این افراد در استان انجام می‌شود.

ارجمند تصریح کرد: باز پرداخت تسهیلات بانکی طبق مصوبات ستاد ملی کرونا برای کسب‌و‌کارهای آسیب دیده حوزه گردشگری استان امهال شد.

وی با بیان اینکه مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی در سال جاری افزایش یافت، افزود: مهلت پرداخت هزینه‌های مالیاتی نیز تا پایان سال تمدید شد.

این مسئول یادآور شد: فعالان حوزه گردشگری استان مطابق دستورالعمل ستاد ملی کرونا باید تا پایان آذر ماه نسبت به ثبت‌نام دریافت خدمات اقدام کنند تا از مهلت در نظر گرفته شده استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به کسب‌و‌کارهای آسیب دیده حوزه گردشگری انجام می‌شود، ادامه داد: بازپرداخت تسهیلات از اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.

ارجمند بیان داشت: در حال حاضر حوزه گردشگری به دلیل شیوع بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و حمایت‌های دولت می‌تواند بخشی از مشکلات این قشر را حل کند.

وی گفت: این تسهیلات 12 درصدی است که فعالان بخش گردشگری می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارآ این تسهیلات را دریافت کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر