logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۷۵۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور؛

پایانه صادراتی فرش کشور در زنجان افتتاح شد

پایانه-صادراتی-فرش-کشور-در-زنجان-افتتاح-شد
پایانه صادراتی فرش با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در زنجان افتتاح شد.

به گزارش موج رسا; محمد امید امروز در مراسم افتتاح نخستین پایانه صادراتی کشور با اشاره به مشکلات امروز کشور پول و اشتغال نیست اظهار کرد: گاها مشکلات به مباحث مختلفی مانند بازار فروش و دیگر موارد برمی‌گردد که زمینه بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم ایجاد پایانه صادراتی فرش در زنجان منجر به توسعه فعالیت حوزه فرش شود افزود: تبدیل شدن استان زنجان به عنوان پایلوت در فعالیت فرش می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های فرش در استانهای هموار شود.

امید با اشاره به اختصاص 10 درصد صنایع دستی روستایی به بحث فرش بیان کرد: از این میزان تنها 4 درصد جذب شده هر چند که استان زنجان در کمیت و کیفیت اجرای طرح‌ها عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه سیر جمعیت در روستاها رو به کاهش است افزود: وجود اشتغال در روستاها می تواند به مهاجرت معکوس کمک کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ایجاد استغال در روستاها را از اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 95 درصد از روستاها از امکانات آی‌تی، برق، بهداشت و آموزش و پرورش برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه در 3 سال گذشته میزان کاهش جمعیت در روستاها 0.7 بود ابراز کرد: براساس تایید مرکز آمار بعد از آن با افزایش اشتغال در روستاها روند مهاجرت از روستاها به شهرها به 0.1 کاهش یافت.

امید با تاکید براینکه باید به موضوع تولید در روستاها به صورت ویژه توجه شود عنوان کرد: توسعه امکانات در روستاها منجر به مهاجرت معکوس می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 6 میلیون و 500 هزار بافنده فرش در مناطق محروم کشور گفت: صنعت فرش ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر