logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۷۴۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بنیاد گندمکاران کشور:

نرخ 4 هزار تومانی خرید تضمینی گندم هنوز قطعی نیست/ ورود مجلس برای افزایش نرخ خرید تضمینی

نرخ-4-هزار-تومانی-خرید-تضمینی-گندم-هنوز-قطعی-نیست-ورود-مجلس-برای-افزایش-نرخ-خرید-تضمینی
رئیس بنیاد گندمکاران کشور در خصوص قیمت اعلامی گندم گفت: قیمت 4 هزار تومان اعلام شده توسط دولت هنوز قطعی نشده و تولید گندم با این قیمت به هیچ عنوان صرفه اقتصادی برای کشاورزان ندارد.

علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس قیمت 4500 تومانی را معقولانه‌ای می‌داند اظهار کرد: 4 هزار و 500 تومان قیمت پیشنهادی ما قبل از افزایش قیمت کود‌های شیمیایی بود.

وی با اشاره به اینکه قیمت پیشنهادی ما بعد از افزایش قیمت کودهای شیمیایی 5 هزار و 200 تومان است اما دولت اعلام می‌کند که توان پرداخت این قیمت را ندارد افزود: قیمت پایین‌تر از 4500 تومان به هیچ عنوان صرفه اقتصادی برای کشاورزان ندارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرده قیمت 4500 تومانی خواسته کشاورزان را محقق می‌کند بیان کرد: قیمت 4 هزار تومانی دولت که روز گذشته مصوب شده بدون نظر و حضور شورایی که قرار بود تشکیل شود، اعلام شده است.

وی با تاکید براینکه امروز مجلس مصوبه دو فرویتی خرید گندم را به شورای نگهبان ارسال کرده است افزود: مجلس اعلام کرده که با قیمت پایین‌تر از 4500 تومانی موافقت نخواهد کرد.

رئیس بنیاد گندمکاران کشور ابراز کرد: اگر دولت در قیمت نهایی خرید تضمینی تاخیر کند احتمال کشت وجود دارد اما این موضوع می‌تواند تولید پایدار را به خطر بیندازد.

وی با تاکید براینکه کارشناسان هزینه‌های تولید گندم را بسیار پایین‌ در نظر گرفتند گفت: کارشناسان تقریبا هزینه حداقل‌‌ها را در نظر گرفتند.

خانمحمدی با تاکید براینکه افزایش هزینه‌های کود شیمیایی و برداشته شدن ارز 4200 تومانی موجب بالا رفتن هزینه‌ها تولید شده است عنوان کرد: دولت برای جلوگیری از به خطر افتادن تولید پایدار گندم، باید قیمت 4 هزار و 500 تومان را باید بپذیرد چرا که میزان حداقل قیمت است.

وی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس قول داده تا چهارشنبه هفته آینده قیمت قطعی خرید گندم را اعلام کند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر