logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۷۰۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

مجلس شروط مهمی برای فروش اوراق سلف نفتی دارد/ فروش صوری و به مشکل انداختن دولت بعد را قبول نمی‌کنیم

مجلس-شروط-مهمی-برای-فروش-اوراق-سلف-نفتی-دارد-فروش-صوری-و-به-مشکل-انداختن-دولت-بعد-را-قبول-نمی‌کنیم
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به طرح گشایش اقتصادی دولت گفت: مجلس شروط مهمی برای فروش اوراق سلف نفتی دارد.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به طرح گشایش اقتصادی دولت و فروش اوراق سلف نفتی اظهار کرد: اجباری برای مشارکت مردم وجود ندارد و از طرفی ما اعتقاد داریم که این طرح دولت برای کار کارشناسی باید به مجلس بیاید.

وی با بیان اینکه مجلس باید این موضوع گشایش اقتصادی را تصویب کند، ابراز کرد: قبل از هر چیزی انتقاد ما به دولت این است که چرا وقتی هنوز کار کارشناسی محکم روی این طرح انجام نشده آن را رسانه‌ای کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کلیات این طرح چیز بدی نیست، عنوان کرد: ما با کلیات مخالف نیستیم اما شرط و شروطی داریم که باید لحاظ شود.

وی اضافه کرد: اگر اوراق سلف نفتی به فروش می‌رسد این فروش باید واقعی باشد نه یک فروش صوری که فقط پول مردم را جمع کنند یعنی مردم باید به صورت واقعی نفت خریداری کنند و هر وقت هم بخواهند آن را بفروشند و از طرفی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها آن را خریداری کنند.

طاهری با بیان اینکه ما مخالف به مشکل انداختن دولت آینده هستیم، خاطرنشان کرد: پیشنهاد نخست ما این است که این طرح برای اجرایی شدن به صحن بهارستان بیاید.

وی با اشاره به طرح دولت در خصوص افزایش سرمایه شرکت‌ها گفت: این افزایش سرمایه و پولی که از مردم جمع می‌کنند باید صرف سرمایه گذاری جدید و یا در بدترین حالت صرف سرمایه در گردش شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید برای پرداخت حقوق به این شیوه‌ها متوسل شد، اظهار کرد: بنده پیشنهادتی در این خصوص داشتم که در صحن علنی آنها را بیان کردم.

وی در خصوص زمان معرفی وزیر صمت نیز گفت: دولت زمانی برای معرفی وزیر جدید به مجلس ندارد و باید بلافاصله گزینه خود را معرفی می‌کرد. برای ادامه فعالیت سرپرست باید از مقام معظم رهبری حکم حکومتی بگیرند یا اینکه خود آقای روحانی سرپرست وزارتخانه شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر