logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۶۶۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان:

افزایش 36 درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در زنجان

افزایش-36-درصدی-جمع-آوری-معتادان-متجاهر-در-زنجان
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکيد بر خانواده و کار فرهنگي در مبارزه با مواد مخدر از افزایش 36 درصدی جمع آوری معتادان متجاهر با رعایت پروتکل های بهداشتی در سه ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش موج رسا; ایرج خانی پور اظهار کرد: مواد مخدر را يکي از معضلات اساسي جامعه ما و مهمترين دغدغه خانواده ها برشمرد.

وی افزود: اعتياد به عنوان يک آسيب اجتماعي هيچ گاه بطور کامل ريشه‏ کن نخواهد شد مگر به همت همگان و در حال حاضر بخش زيادي از جرايم و آسيب هاي اجتماعي در رابطه مستقيم و غيرمستقيم با موادمخدر بوده و اعتياد به موادمخدر سرمنشاء بسياري از آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي است.

جانشين فرماندهي انتظامي استان زنجان آموزش و عزم همگاني را محور کليدي مبارزه با مواد مخدر دانست و ادامه داد: اگر همت عمومي جامعه و دردمند کردن همه دستگاه هاي دولتي در زمينه آسيب هاي مواد مخدر در جامعه ايجاد نشود پليس به تنهايي نمي تواند در بحث کنترل و مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها موفق شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه از کشف بیش از ۵۱۳ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان زنجان طی سه ماهه سالجاری خبر داد و گفت: در این زمینه ۹۸۱ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ خانی پور بهترين راه مقابله با پديده شوم اعتياد و مواد مخدر را انجام کار فرهنگي از طريق خانواده ها و متوليان امر دانست و گفت: طی سه ماهه نخست سالجاری ۱۴۶ طرح پاکسازی در مناطق مختلف استان زنجان انجام شده است و 7 باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم منهدم شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مواد مخدر کشف‌شده طی سه ماهه امسال در استان زنجان مواد مخدر از نوع تریاک است، گفت : شیوع مواد مخدر در هر جامعه آسیب‌های فراوانی به همراه دارد و علاوه بر خسارت‌های اقتصادی زیان‌های اجتماعی و فروپاشی خانواده‌ها را به دنبال دارد.

خانی پور پیشگیری را یک اصل مهم در زمینه کنترل وکاهش مصرف مواد مخدر دانست و بیان داشت: در همین راستا اقدامات مقابله اي و پيشگيرانه بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفته و با برگزاري کارگاه ها و کلاس هاي آموزشي و نمايشگاه هاي تخصصي پيشگيري از اعتياد در سطح مدارس و دانشگاه ها و مساجد و محله هاي پر خطر و توضيح و تشريح آسيب هاي اجتماعي مواد مخدر گام های موثری در راستای کاهش مصرف مواد مخدر شده است .

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان در پايان خاطرنشان کرد: پليس با قاطعيت نسبت به برخورد و مبارزه با هرگونه حمل، نگهداري، خريد و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلاي خانمان سوز جامعه اقدام مي كند و برخورد نيروي انتظامي در اين راستا محکم و قاطع خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری پلیس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر