logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۶۲۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

نتایج بررسی‌های طرح اقدام ملی مسکن به زودی اعلام می‌شود/ سودهای بازار سرمایه به گرانی زمین و مسکن دامن زده است

نتایج-بررسی‌های-طرح-اقدام-ملی-مسکن-به-زودی-اعلام-می‌شود-سودهای-بازار-سرمایه-به-گرانی-زمین-و-مسکن-دامن-زده-است
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: نتایج بررسی‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان به زودی اعلام می‌شود.

مسعود بیات‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نتیجه رسیدگی به ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان اظهار کرد: قرار بود تا آخری اردیبهشت ماه نتایج پالایشها اعلام شود اما با توجه به تعداد بالای ثبت نام کنندگان این امر از طرف تهران به تاخیر افتاد.

وی با بیان اینکه نتایج بررسی‌های طرح اقدام ملی مسکن به زودی اعلام خواهد شد، ابراز کرد: اعلام نتایج بررسی ها بعد از اعلام از طرف تهران اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به دلایل ازفزایش قیمت زمین و مسکن عنوان کرد: دو دسته معاملات در زنجان اتفاق می‌افتد یعنی دلالان و سرمایه گذاران در این شرایط بیشترین معاملات را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران برای اینکه ارزش پولشان کم نشود اقدام به خرید زمین و مسکن می‌کنند، خاطرنشان کرد: بورس هم در بازار مسکن تاثیر گذاشته است، به طوری که فرد قبل از عید یک میلیارد تومان در بورس سرمایه گذاری کرده و بعد از عید این پول سه برابر شده که فرد با سود به دست آمده به سراغ خرید زمین و مسکن می‌رود و چون در مدت کوتاهی این سود را به دست آورده برایش مهم نیست که چقدر زمین و مسکن را گران می‌خرد.

بیات‌منش با اشاره به اینکه اکنون مصرف کننده واقعی خریدار زمین و مسکن نیست، گفت: ما گفتیم که هرکس که نیاز به مسکن دارد در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کند تا با کمترین قیمت یعنی با قیمت تمام شده واحدها را در اختیارشان قرار دهیم.

وی بیان کرد: ما تا 10 هزار واحد در استان تولید مسکن خواهیم داشت که نیاز بازار را تامین خواهد کردو به طور یقین بازار مسکن افت را در پیش دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه با راه اندازی سامانه املاک و مستقلات کنترل بیشتری در بازار مسکن شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: بازار زمین و مسکن در آینده این چنین نخواهد بود چرا که برنامه‌های دیگری نیز در دست اقدام داریم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر