logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۵۸۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
همزمان با ماه رمضان انجام می‌شود؛

سیل همدلی زنجانی‌ها در رزمایش کمک مومنانه/ لبیک مردم پایتخت شور و شعور حسینی به فرمان رهبر معظم انقلاب

سیل-همدلی-زنجانی‌ها-در-رزمایش-کمک-مومنانه-لبیک-مردم-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-به-فرمان-رهبر-معظم-انقلاب-

رزمایش بزرگ کمک مومنانه همزمان با ماه مبارک رمضان با همکاری پایگاه‌های بسیج استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا;نیمه شعبان امسال بود که مقام معظم رهبری در سخنرانی به مناسبت سالروز میلاد با سعادت بقیه‌الله اعظم (عج)، ماه رمضان را ماه انفاق و ایثار عنوان کرده و خواستار برگزاری رزمایش بزرگی برای کمک به مستمندان در ماه خداوند متعال شدند تا این رزمایش ضمن کمک به مردم مستمند و نیازمند همدلی بیشتری را در بین مردم برای کمک به یکدیگر فراهم کند.

از فردای این سخنرانی بود که جلسات چگونگی برگزاری این رزمایش برگزار شد و در استان زنجان نیز راهکارهای موضوع بررسی و در فاز نخست قرار شد تا نسبت به شناسایی افراد نیازمند اقدام شود.

در نخستین مرحله این طرح 30 هزار خانواده زنجانی از سوی پایگاه‌های بسیج محلات شناسایی شده و قرار است در مرحله دوم کمک‌های مردمی و خیرین در قالب بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان آخر این هفته توزیع شود.

کمک مومنانه اگر چه واژه‌ای برای کمک به همنوع است اما اینکه یک ملت خود را در معرض آزمون الهی دیده و اینگونه برای یاری دیگران بشتاید شاید کمتر کشوری تجربه کرده باشد، مردم خیر، نیکوکار و پای در رکاب ایران زمین اگرچه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور فعالیت‌های خیرخواهانه خود را در قالب راه‌‌اندازی کارگاه‌های ماسک دوزی، تولید مواد ضد عفونی کننده و کمک به کادر بیمارستانی آغاز کرده و برخلاف بقیه سایر کشورها که هر کس به خود فکر می‌کرد و حتی کار به دعوا و کتک کاری در مراکز خرید کشید، چشم جهانیان را به خود خیره کرد، اما در آستانه ماه مبارک رمضان در اقدامی دیگر به یاری نیازمندان جامعه می‌شتابند تا بار دیگر این مواسات و همدلی را به جهانیان بیاموزند.

در قالب این طرح اقشار آسیب پذیر جامعه و افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا کار خود را از دست داده و یا متضرر شده‌اند، شناسایی شده و از کمک‌های مردمی بهره‌مند می‌شوند.

فاز دوم این طرح همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، کریم اهل بیت عصمت و طهارت اجرایی می‌شود تا کمک‌های رزمایش کمک مومنانه در اختیار افراد نیازمند واقعی قرار گیرد.

برای اجرای طرح مومنانه تنها سپاه نیست که پای کار است بلکه اقشار و گروه‌های مختلف غیر وابسته به دولت نیز پای کار آمده و برای کمک به نیازمندان تلاش می‌کنند.

در یکی از شهرستان‌های استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح کمک مومنانه بیش از 140 کارت هدیه 200 هزار تومانی به خانواده‌هایی که شغل خود را از دست داده‌اند اهدا شد.

 هئیت‌های مذهبی استان زنجان نیز پای کار آمده و هزینه‌های برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مختلف مساجد و هئیت‌های خود را در قالب طرح کمک مومنانه هزینه می‌کنند.

اگر چه مساجد در حال حاضر تعطیل هستند اما فعالیت‌های جهادی در مراکز دینی ایرانیان ادامه دارد و تبدیل به مراکزی برای توزیع بسته‌های معیشتی و کارگاه‌های دوخت ماسک شده‌‌اند.

برای ماه مبارک رمضان نیز علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی تولید محتوای فاخر مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان بوده و  در دو موضوع قرآن زنده و افول تمدن غرب برنامه‌های محتوایی تولید می‌شود.

قرارگاه محرومیت زدائی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) زنجان نیز در اقدامی جهادی به یاری نیازمندان شتافته و با شناسایی خانواده‌های نیازمند این خانواده‌ها را حمایت می‌کند.

این قرارگاه با توزیع بسته‌های غذایی هر یک به ارزش 5 میلیون ریال در طرح کمک مومنانه شرکت می‌کند.

ورزشکاران نیز به خلیل عظیم طرح کمک مومنانه پیوسته و و رزمایش "همت جوانانه و کمک مومنانه" را اجرایی کرده و با استفاده از ظرفیت سمن‌های مردم نهاد و بسیج ورزشکاران استان کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده و حقوق یک روز خود را به نیازمندان اختصاص داده‌اند.

هئیت ثار الله زنجان یکی از هئیت‌های تاثیرگذار استان زنجان است که در طرح رزمایش مومنانه شرکت کرده و    در خط مقدم خدمات رسانی قرار گرفته است.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان زنجان نیز که بیشتر در حوزه فعالیت‌های عمرانی شناخته شده است، تهیه و توزیع ارزاق غذایی را در دستور کار برای شرکت در طرح کمک مومنانه را در دستور کار دارد.  

بیشترین خدمات این قرارگاه به روستاهای محروم استان اختصاص یافته و لوازم بهداشتی نیز در این روستاها توزیع می‌شود.

ایران اسلامی اگرچه همچون کشورهای دیگر درگیر بیماری کووید 19 بوده است اما کمک و همیاری مردم به یکدیگر موجب شده تا به عنوان الگو معرفی شده و سختی‌ها را پشت سربگذارد، رزمایش کمک مومنانه تنها به اینجا ختم نمی‌‌شود و مردم و خیرین کشور در مرحله سوم این رزمایش به مناسبت عید فطر بسته‌های معیشتی دیگری را در بین نیازمندان توزیع می‌کنند تا این عید بر همگان عید بوده و در کنار هم با مشکلات دست و پنجه نرم کنیم.

تجربه‌ یاری رساندن به نیازمندان در ایران اسلامی نیازی به بودجه دولت نداشته و این اقدامات تنها بخشی از همدلی مردمی است که در دوران‌های مختلف در کنار هم بوده و اجازه ندادند تا همنوعانشان در مشکلات بمانند.

علاوه بر رزمایش کمک مومنانه، پویش همت پهلوانانه و کمک مومنانه نیزتوسط ورزشکاران زنجانی تشکیل شده و قرار است 3 هزار و 500 بسته غذایی در بین نیازمندان توزیع شود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: رزمایش کمک مومنانه همزمان با ماه مبارک رمضان در استان زنجان اجرایی می‌شود.

سردار کرمی با اشاره به شناسایی 30 هزار خانواده زنجانی برای اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: این رزمایش دارای پیوست‌های مختلف بوده و خدمات رسانی در قالب این پیوست‌ها اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش از ظرفیت خیرین، ائمه جمعه و جماعت و همکاری دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی به صورت کالایی و نقدی خواهد بود که در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بیان داشت: این  طرح به منظور دستگیری از افراد کم برخوردار و تحت حمایت نهادهایی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان اجرایی می‌شود.

سردار کرمی گفت: همچنین افرادی که دارای مشاغلی همچون دستفروشی، پیک موتوری، راننده تاکسی، کارگر ساختمانی و دارندگان چرخ دستی حمل بار بازار هستند، در قالب این طرح حمایت می‌شوند.

اقدامات مردم ایران در مقابله با بیماری کرونا مورد توجه جهانیان قرار گرفته و کارشناسان و افراد سرشناس بیشماری همدلی ایرانی‌ها را تمجید کرده‌اند همچنین توئیت یک پزشک کویتی نیز در تغییر کاربری مسجد به کارگاه ماسک دوزی را که زیباترین کارگاه عنوان کرده بود مورد توجه رسانه‌های مختلف در ائوج همدلی مردم قرار گرفت.

ملکناز نجفی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر