logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۳۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خبر داد

برگزاری 75 برنامه موسیقی در سال گذشته در زنجان/ توسعه آموزشگاه های موسیقی در استان

برگزاری-75-برنامه-موسیقی-در-سال-گذشته-در-زنجان-توسعه-آموزشگاه-های-موسیقی-در-استان

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:75 برنامه موسیقی و کنسرت در سال گذشته در استان زنجان برگزار شده است.

معراج کرمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در یک سال گذشته ۷۵ برنامه موسیقی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان زنجان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اغلب برنامه های موسیقی در استان زنجان به صورت کنسرت برگزار شده است، تصریح کرد: مراسم پاسداشت موسیقی آشیقی نیز در استان زنجان در سال گذشته برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه چهارمین جشنواره موسیقی آوای امید نیز از برنامه های موسیقی استان در سال گذشته بود، ادامه داد: نزدیک به 200 نفر در تک نوازی در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به حضور 26 گروه در این جشنواره، خاطرنشان کرد: این گروه ها در بخش های موسیقی سنتی، پاپ و آشیقی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

کرمی با اشاره به رشد تعداد آموزشگاه های استان زنجان در سال گذشته، بیان داشت: اتفاقات خوبی در این حوزه در سال گذشته روی داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 آموزشگاه موسیقی در استان زنجان فعال است، ادامه داد: یک آموزشگاه موسیقی نیز از مازندران به استان انتقال می یابد.

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه سه آموزشگاه موسیقی نیز در مرحله کسب مجوز است، افزود: از این تعداد یک پروژه در مرحله نهایی است.

کرمی از توسعه آموزشگاه های موسیقی در استان خبر داد و گفت: علاقه مندی مردم به این حوزه موجب رونق موسیقی در استان شده است.

وی خاطرنشان کرد: فضای مطلوبی در حوزه موسیقی در استان به وجود آمده است که ضروری است از این فضا برای توسعه بیشتر موسیقی استفاده کرد.

رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در سال گذشته جشنواره هنرهای تجسمی،جشنواره خوشنویسی،جشنواره فیلم ارزش، هفته فیلم و عکس استان، روز سینما و تئاتر نیز در استان برگزار شد.

کرمی بیان داشت: اکران فیلم های فجر از دیگر اتفاقات خوب استان در سال گذشته بود که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر