logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۲۹۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا اعلام شد

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در خصوص حذف سرانه شیر مدارس

هشدار-رئیس-دانشگاه-علوم-پزشکی-زنجان-در-خصوص-حذف-سرانه-شیر-مدارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان‎  نسبت به حذف سرانه شیر مدارس در استان زنجان هشدار داد.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به جلسات کارگروه سلامت استان، اظهار کرد: در جلسه کارگروه سلامت استان یکی از مسائل مطرح حذف سهمیه شیر مدارس است.

وی با اشاره به قطع سهمیه شیر در مدارس استان، خاطرنشان کرد: طبق پیگیری های انجام شده، قرار بود بحث توزیع شیر در مدارس، در شورای آموزش و پرورش مطرح و تصمیم گیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به وظایف دانشگاه علوم پزشکی در تامین سلامت جامعه، ابراز کرد: یکی از نهاد هایی که درخواست کننده بازگشت توزیع شیر به مدارس است، دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه کاهش سرانه مصرف شیر در بین دانش آموزان در کوتاه مدت نشانه حاد ندارد، عنوان کرد: آثار مصرف پایین پروتئین در بین دانش آموزان در مدت زمان بالا خود نمایی می کند.

قزلباش با بیان اینکه تغییر الگو غذایی به طوری که نیاز های بدن تامین نشود، برای رشد جسمی افراد تاثیر منفی دارد، تاکید کرد: عدم تامین پروتئین و مواد غذایی مورد نیاز دانش آموزان در طولانی مدت حتما تاثیر منفی دارد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص آثار کاهش سرانه مصرف شیر در مدارس هیچ گونه آمار علمی در دسترس نیست، خاطر نشان کرد: کاهش سرانه مصرف شیر در بین دانش آموزان اثرات منفی بر رشد آنها در طولانی مدت خواهد داشت.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر