logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۲۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان :

بدنبال برگزاری انتخابات پرشور و مبنتی بر قانون هستیم/افزایش 40 درصدی صادرات در سال گذشته

بدنبال-برگزاری-انتخابات-پرشور-و-مبنتی-بر-قانون-هستیم-افزایش-40-درصدی-صادرات-در-سال-گذشته

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید در انتخابات برمبنای سلیقه و برداشت افراد عمل کرد: گفت: در استان زنجان به دنبال انتخابات پرشور و مبنتی بر قانون هستیم.

به گزارش موج رسا; به نقل از عصر زنجان، اسد الله درویش امیری امروز در اولین جلسه شورای اداری ، با بیان اینکه سال 95 با حوادث تلخ و شیرین فراوانی که وجود داشت به پایان رسید و توانسته ایم هراسی که در دل ملت ها قرار گرفته بود را از بین ببریم، اظهار کرد:  در حال حاضر هیچ کشوری ایران را به عنوان کشور بمب اتم ساز نمی شناسد.

وی با اشاره سایه تهدیدات و محدودیت های اقتصادی که موجب فلج شدن اقتصاد کشور شده بود، تصریج کرد:به پشتوانه رهبری و تدبیر دولت به جایی رسیده ایم که حق ملت ایران است.

استاندار زنجان به وفات دو یار دیرین امام و انقلاب اشاره کرد و افزود: درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله موسوی اردبیلی از حوادث تلخ سال 95 بود.

درویش امیری حادثه پلاسکو و قطار تبریز به مشهد در سمنان را از دیگر حوادث تلخ سال گذشته نام برد و  گفت: حوادث رخ داده در سال 95 برای مدیریت بحران و مدیریت شهری پند آموز و درس مهمی بود.

وی با بیان اینکه در سایه حمایت از سرمایه گذار و تولید داخلی اشتغال کشور رونق می گیرد، خاطرنشان کرد: اگر تولید و سرمایه گذاری حمایت شود، کسب و کار رونق پیدا کرده و اشتغالزایی ایجاد می شود.

استاندار زنجان  با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تنها نه گفتن به کالای وارداتی نیست، گفت: برنامه ریزی برای کاهش هزینه های سربار کشور و استفاده صحیح و بهینه از سرمایه های ملی مانند آب و خاک و غیره از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

*بیش از 30 درصد آب شرب شهری به دلیل فرسودگی شبکه ها هدر می رود

درویش امیری با بیان اینکه بیش از 20 تا 30 درصد آب شرب شهری در اثر مصرف نادرست به هدر می رود، اظهار کرد: به دلیل فرسودگی شبکه های شهری و استفاده نادرست از آب این تلفات به وجود آمده است.

وی به اجرای طرح رونق اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشاره  کرد و افزود: با راه اندازی این طرح صنایع نیمه فعال، فعال و صنایع تعطیل تحت حمایت قرار گرفته اند و مجدادا ًراه اندازی شدند.

استاندار زنجان با بیان اینکه از 7 هزار و 100 شغل در استان زنجان صیانت شده است، تصریح کرد: قرار داد 4 هزارو 828 شغل جدید در سازمان تامین اجتماعی  بسته شده است.

درویش امیری به افزایش 40 درصدی صادرات و کاهش 25 درصدی واردات در کشور اشاره کرد و گفت: این اقدامات همان اقتصاد مقاومتی است که از سوی رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امنیت لازمه اول جذب سرمایه گذار محسوب می شود، خاطرنشان کرد: فضای آرام موجود در استان یکی از عوامل جذب سرمایه گذار  است و این آرامش و امنیت، فضای خدمت را برای خدمتگزاران فراهم می کند.

استاندار زنجان به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر اشاره کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری بر مبنای منشور 18 ماده ای مقام معظم رهبری در استان زنجان انجام می شود.

درویش امیری با بیان اینکه نباید در انتخابات برمبنای سلیقه و برداشت افراد عمل کرد، خاطرنشان کرد: در استان زنجان به دنبال انتخابات پرشور و مبنتی بر قانون هستیم.

وی، به رشد 6 درصدی آمار داوطلبان شوراهای شهر و روستاها اشاره کرد و گفت: امسال 5 هزار و 83 نفر در این انتخابات نام نویسی کردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر