logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۲۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان خبرداد

تولید سالیانه 16 هزار تن ماهیان سردآبی در استان زنجان/ افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان به 1.98 اسب بخار در هکتار

تولید-سالیانه-16-هزار-تن-ماهیان-سردآبی-در-استان-زنجان-افزایش-ضریب-مکانیزاسیون-کشاورزی-استان-زنجان-به-1.98-اسب-بخار-در-هکتار

رئیس جهادکشاوری استان زنجان با اشاره افزایش شاخص مصرف و تولید آبزیان در استان زنجان گفت: سالانه 16 هزار تن ماهی سردآبی در استان زنجان تولید می شود.

جواد تاراسی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ارتقای شاخص مصرف و تولید آبزیان در استان زنجان اظهار کرد: تولید ماهیان سردآبی به میزان سالیانه 16 هزار تن در این استان می رسد.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از استان زنجان تصریح کرد: ارزش ریالی و وزنی صادرات محصولات کشاورزی و شاهد احراز رتبه برتر در این رتبه بودیم و همچنین ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی به میزان 580  هزار تن توسعه یافته و در این حوزه نیز رتبه برتر کشوری را کسب کردیم.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان در مورد تثبیت ژن چند قلوزایی در استان بیان کرد: ژن چند قلوزایی در گله‌های گوسفند نژاد افشاری در استان تثبیت شده و این طرح در 70 روستا استان و در سطح 17 هزار راس دام سبک اجرا می شود.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی تولید 12763 تن ماهی در استان زنجان

وی به میزان تولید جوجه مرغ مادر تخم‌گذار در استان بیان کرد: سهم استان در تولید جوجه مرغ مادر تخم‌گذارارتقا یافته و میزان سهم تولید کشوری استان در این حوزه به 25 درصد ارتقا یافته است.

تاراسی با اشاره به تکمیل زنجیر تولید بوقلمون در استان افزود: زنجیره پرورش بوقلمون در استان زنجان منجر به تولید 14 درصد گوشت بوقلمون مورد نیاز کشور از دستاوردهای مهم جهادکشاورزی در استان زنجان بود.

وی با بیان اینکه رکورد تولید و خرید تضمینی محصول گندم به ترتیب به میزان بیش از 520 و 455 هزارتن در این دولت شکسته شد خاطر نشان کرد: حجم عملیات کنترل و مبارزه با آفات، بیماری‌های گیاهی و علف‌های هرز سالیانه در استان به بالغ بر 470 هزار هکتار رسیده است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به توسعه آبیاریهای نوین در استان زنجان عنوان کرد:  بیش از 23 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی به ارتقای شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان گفت: شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی به 98.1 اسب بخار در هکتار و احراز رتبه برتر کشوری در این شاخص از جمله دستاوردهای مهم این دولت محسوب می‌شود.

تاراسی به کسب رتبه برتر کشوری در تولید، فرآوری و توزیع انواع بذور گواهی شده به میزان 20 هزار تن در سال، توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار در سطح 2 هزار  هکتار، توسعه کشت محصولات گلخانه‎ای در سطح 5.34 هکتار افزود: طرح‌های زیربنایی حدنگاری و رفع تداخلات به ترتیب در سطح 270 و 370 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان از دیگر دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر