logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۱۸۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

150 نفر از معتادان متجاهر در استان زنجان جمع آوری شدند

150-نفر-از-معتادان-متجاهر-در-استان-زنجان-جمع-آوری-شدند

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر گفت: 150 نفر از معتادان متجاهر در استان زنجان جمع آوری شدند.

به گزارش موج رسا; رضایی امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه در امر ترک اعتیاد مهمترین مبحث پس از درمان و خروج درمان معتادان است اظهار کرد: اگر خروج از درمان به صورت مناسب اتفاق نیفتد.

وی بیان کرد: 70 تا 80 درصد کسانیکه وارد حوزه درمانی و هر بخش درمانی می‌شوند دچار عود اعتیاد می‌شوند که این نوع کنترل نیازمند تکمیل بودن زیرساخت‌ها و تکمیل بودن زیرساخت‌های درمانی در استان است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان ما هشت نوع درمان در حوزه اعتیار را در سطح استان داریم عنوان کرد: این مراکز از جمله مراکز درمانی بدون آگونیست مراکز درمانی با آگونیست که همان ام‌ام‌تی‌ها بوده که تعداد این مرکز در استان نیز 71 مرکز است و همچنین مرکز درمانی میان مدت که همان کمپ‌ها هستند که در حال حاضر نیز 12 کمپ در استان زنجان وجود دارد، فعالیت یک مرکز تبصره 2 ماده 16، گروه‌های همتا ان‌ای کنگره 60 تعدادی در سطح شهرستانها و مرکز داستان داریم و 4 مرکز مشاوره‌های رفتاری و یک مرکز شلتر است.

بیشتر بخوانید:

استفاده از سگ‌های مواد یاب در حوزه مبارزه با مواد مخدر

وی افزود: مرکز ایجاد تی‌سی که مرکز اقامتی بلند مدت اجتماعی درمان‌مدار بوده که این نوع درمان و مرکز آن در سطح استان ایجاد نشده که راه اندازی این مرکز در سطح استان زنجان از نیازمندیهای این حوزه است.

رضایی با اشاره به اینکه طبق ابلاغ ستاد مبارزه مبارزه با مواد مخدر کشور در اسفند ماه سال گذشته که طرح جمع آوری معتادان متجاهر مطرح شد افزود: تعداد سهمیه‌ای که برای استان زنجان در نظر گرفته شده بود 150 نفر بود.

وی عنوان کرد: در این راستا 105 نفر را به شهرستان زنجان اختصاص دادیم 45 نفر بنا به شرایط هر شهرستان از شهرستان‌های مختلف جمع آوری کردیم.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه قرار بود تا آخر اردیبهشت ماه این بیماران در مراکز نگهداری تحت مراقبت قرار گیرند افزود: ابلاغی که از طرف دادستان کل کشور انجام شده بود این طرح تا آخر شهریورماه تمدید شد.

وی افزود: مباحثی در خصوص ساماندهی این افراد وجود دارد که به چه ترتیبی باید این افراد ساماندهی شوند مطرح است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر