logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۱۷۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی زنجان مطرح شد؛

اختصاص اعتبار بیش از یک میلیارد تومانی برای تجهیز فضاهای محلات حاشیه نشین

اختصاص-اعتبار-بیش-از-یک-میلیارد-تومانی-برای-تجهیز-فضاهای-محلات-حاشیه-نشین

به منظور تجهیز فضاهای اجتماعی و فرهنگی محلات حاشیه نشین استان زنجان در مجموع یک میلیارد و 273 میلیون تومان به پنج دستگاه اجرایی استان زنجان در سال جاری اختصاص یافته است.

به گزارش موج رسا; مسیح الله سلطانی عصر امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی،سلامت زنان و خانواده اظهار داشت: کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی،سلامت زنان و خانواده به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور از ادغام چهار کارگروه تشکیل شده است.

وی با اشاره به عضویت 22 نفر در این کارگروه، بیان داشت: وظایف و تکالیف سنگینی بر عهده این کارگروه گذاشته است که هفت برنامه کاری تخصصی ذیل این کارگروه در این زمینه اجرایی می شود.

این مسئول تسهیل اجرای تصمیمات شوراهای عالی از جمله شورای اجتماعی کشور و شورای عالی رفاع و تامین اجتماعی،بررسی و ارائه راهکارهای شناسایی کانون های آسیب پذیر اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی را از وظایف این کارگروه عنوان کرد و گفت: در مجموع 30 وظیفه برای این کارگروه تعریف شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان از برگزاری نمایشگاه ملی اقدامات و دستاوردهای ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مهر ماه سال جاری خبرداد و گفت: این نمایشگاه در تهران بر مبنای آسیب های اجتماعی برگزار می شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: در حاشیه این نمایشگاه برنامه های جانبی از جمله پنل های تخصصی،رونمایی از کتاب ها و اسناد و سامانه های اطلاعاتی اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: نامه ای به منظور تجهیز فضاهای اجتماعی و فرهنگی محلات حاشیه نشین به دستگاه های اجرایی در سال گذشته ارسال شد که تعدادی از درخواست ها اجرایی شد و در مجموع یک میلیارد و 273 میلیون تومان به پنج دستگاه اجرایی فنی و حرفه ای،آموزش و پرورش،علوم پزشکی،بهزیستی و امور کتابخانه ها اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید

"بیات منش: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان  در ادامه این جلسه، اظهار داشت: اسلام آباد، نجف آباد،سایان،خاندره،شهدا،فاطمیه و گوجیک آباد جزو مناطق حاشیه زنجان هستند که 12 درصد جمعیت شهری زنجان را تشکیل می دهند.

وی افزود: در ابهر نیز 11 درصد جمعیت و در قیدار نیز 3 درصد نیز در حاشیه زندگی می کنند که در واقع سکنوتگاه های غیر رسمی محسوب می شود.

این مسئول تصریح کرد: نسبت سرانه موجود به سرانه استاندارد 16.35 است که دارای سرانه های آموزشی،مذهبی و فرهنگی، درمانی و بهداشتی، اداری و انتظامی و ورزشی و پارک و فضای سبز،تجهیزات کمتری هستند.

 

*بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از افتخارات وزارت بهداشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از افتخارات ملی وزارت بهداشت محسوب می شود که عملکرد خوبی در جمعیت هدف داشت. وی با بیان اینکه فشار خون  بالا به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز در مرگ و میر افراد است، افزود: این طرح از 27 اریبهشت ماه سال جاری در زنجان آغاز شد.

این مسئول با اشاره به اینکه 50 درصد بیماران فشار خون از بیماری خود خبر ندارند، افزود: همچنین 50 درصد بیماران نیز با شکست درمان مواجه می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: 652 پایگاه سلامت و 145 ایستگاه ثابت و سیار در این طرح در استان مشارکت داشتند.

قزلباش با اشاره به غربالگری 621 هزار نفر در کشور، افزود: زنجان در کل کشور از نظر پوشش دادن اهداف در رده دوم قرار گرفت.

وی از غربالگری 305 هزار نفر در زنجان خبرداد و فت: 100 درصد جمعیت در استان زنجان پوشش داده شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر