logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۱۷۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

قانون بررسی اختلالات ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت‌ها مغفول مانده است

قانون-بررسی-اختلالات-ژنتیک-برای-پیشگیری-از-معلولیت‌ها-مغفول-مانده-است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان‏ گفت: قانون بررسی اختلالات ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت‌ها مغفول مانده است.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی قیداری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به سی و نهمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: لایحه تشکیل این سازمان با تکیه بر اصول سوم و ۲۹ قانون اساسی ارائه شد.

وی افزود: بهزیستی استان زنجان با ۴۱۰ کارمند در ۸ شهرستان به ۱۸۰ هزار نفر خدمات می‌دهد و ۱۴۹۹۲ نفر نیز مستمری بگیر داریم که ۳۱ درصد جامعه هدف بهزیستی استان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه با افزایش انجام شده تعداد مستمری بگیران از ۷ هزار نفر به ۱۴ هزار ۹۹۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف کلی بهزیستی امور پیشگیرانه در بحث معلولیت‌ها، آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد بوده که ما در این راستا گام هایی را برداشته‌ایم.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بهزیستی بحث پیشگیری در خصوص نابینایی است، گفت: یکی از شایع‌ترین علل نابینایی تنبلی چشم که ما در این راستا پایگاه‌های دائمی و غیردائمی را داریم که کودکان 3 تا 6 سال را مورد غربالگری قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در بحث غربالگری شنوایی نیز نوزادان یک الی 10 روزه مورد معاینه قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد 176 گروه اجتماع محور به آگاه سازی افراد در محلات می‌پردازند.

محمدی با اشاره به فعالیت 13 کمپ ترک اعتیاد در استان بیان کرد: امروز یک کمپ  برای بانوان افتتاح خواهیم کرد، البته باید گفت که ما از این موضوع خرسند نیستیم اما مجبور بودیم که چنین مرکزی را در زنجان داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص معتادان متجاهر و دیگر معتادین عنوان کرد: در هفته دولت سرپناه معتادین را افتتاح کردیم، هدف ما هتل داری نیست اما اقدامات مددکاری و روانشناسی در همین مراکز نیز انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در بحث آموزش مهارت‌های زندگی پیش از ازدواج همکاری لازم را با علوم پزشکی داریم، عنوان کرد: البته باید گفت که اختلالات ژنتیک در برنامه ششم جزو وظایف وزارت بهداشت و این وزارتخانه موظف شده اختلالا ژنتیک را بررسی کند چرا که ۵۰ درصد معلولیت‌ها ناشی از اختلالات ژنتیک است.

وی با تاکید بر اینکه این ماده قانونی مسکوت مانده که درخواست ما اجرای آن است، ابراز کرد: باید توجه داشته باشیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

محمدی با بیان اینکه 37 مرکز مشاوره را در طح استان داریم، عنوان کرد: ۲۰ هزار معلول را در سامانه داریم که دو درصد جمعیت استان را می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین امیدواری ما در بحث معالولین اجرای قانون حمایت از معلولین است، خاطرنشان کرد: مهمترین بحث در این خصوص مناسب سازی و بعد توانمند کردن معلولان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: سعی ما بحث توانمندسازی است و معلولی که توانمند شده بایذ در جامعه‌ای فعالیت کند که شرایط برای حضور وی فراهم شود.

وی با بیان اینکه ورزش معلولین خدمات خوبی را می‌دهیم که مدالهای خوبی نیز کسب شده است، افزود: 2400 نفر مستمری بگیر زنان سرپرست خانوار داریم.

محمدی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال سال گذشته برای ۵۸۴ نفر شغل ایجاد کردیم، عنوان کرد: امسال نیز ایجاد اشتغال برای 580 نفر را در برش استانی داریم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر