logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۱۵۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان:

بیش از 23 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری زنجان مصوب شد/ طرح‌های آبخیزداری در 16 حوزه استان اجرا می‌شود

بیش-از-23-میلیارد-تومان-اعتبار-برای-حوزه-آبخیزداری-زنجان-مصوب-شد-طرح‌های-آبخیزداری-در-16-حوزه-استان-اجرا-می‌شود

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال 150 ميليون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای حوزه منابع طبيعي كشور مصوب شده است گفت: بیش از 23 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری زنجان مصوب شد.

جعفر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: اقدام عملیاتی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای حفظ منابع طبیعی بار دوش مسئولان را سنگین‌تر کرده است، در همین راستا برای حفظ و حراست از این منابع عظیم الهی همه دست به کار شده اند تا ناجی منابع طبیعی باشند.

وی تصریح کرد: در سال جاری 150 ميليون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برا حوزه منابع طبيعي كشور مصوب شده كه در اختيار استان‌ها برای اجرای طرح‌ها قرار می‌گيرد.

به گفته بیات برای استان زنجان نیز از این مقدار اعتبار بیش از 23 میلیارد تومان مصوب شده است که  بر اساس برنامه‌ریزیهای انجام شده امسال در 16 حوزه طرح‌های آبخیزداری اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: حوزه‌های آبخیز چهرآباد در زنجان٬ هزاررود در طارم٬ والایش سلطانیه٬ میراخور و مراش یک در ماهنشان٬ چرگر ابهر٬ قره چریان زنجان٬ آبخیزی شهری آببر در طارم٬ کینه‌ورس 3 در ابهر٬ دهنه طارم٬ اردجین خرمدره٬ دو تپه قیدار٬ کبود گنبد سلطانیه و کینه‌ ورس دو ابهر از جمله 16 حوزه شناسایی شده در سطح استان زنجان است.

بیات استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه منابع طبیعی را نقطه عطفی در مدیریت مراتع استان اعلام کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان در ادامه خاطر نشان کرد: جذب اعتبار از محل اين صندوق در استان بيشتر برای اجرای طرح‌های كنترل سيلاب، تغذيه آب‌های زير‌زمينی، مديريت سيلاب، ممانعت از فرسايش خاک، اصلاح و احيای مراتع ضعيف بوده تا آسيب‌های حوادث طبيعی و نگرانی ساكنان منطقه از بيابان‌زايی و بروز خسارت ناشی از آن رفع شود.

وی با اشاره به اینکه همه در برابر حفاظت از اراضی ملی مسئول هستیم عنوان کرد: حفاظت از منابع طبیعی باید به فرهنگ تبدیل شود.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر