logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۱۵۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
مدیرکل بازرسی استان زنجان:

بدهی 63 میلیارد تومانی شهرداری زنجان به اشخاص و سایر دستگاهها/ 359 نفر به هیئت‌های رسیدگی تخلفات اداری معرفی شدند

بدهی-63-میلیارد-تومانی-شهرداری-زنجان-به-اشخاص-و-سایر-دستگاهها-359-نفر-به-هیئت‌های-رسیدگی-تخلفات-اداری-معرفی-شدند

مدیرکل بازرسی استان زنجان با اشاره به میزان بدهی شهرداری زنجان گفت: شهرداری زنجان 63 میلیارد تومان به اشخاص و سایر دستگاههای استان بدهکار است.

به گزارش موج رسا; محمدعلي شعباني امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های سازمان بازرسی استان زنجان اظهار کرد: برنامه‌های سازمان بازرسی استان زنجان از 12 برنامه بازرسی در چند سال گذشته به 22 برنامه بازرسی از دستگاه ارتقا پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته موفق شدیم عملکرد 20 دستگاه اجرایی استان زنجان بررسی کنیم و این 20 برنامه از جمله برنامه‌های مصوب این سازمان بوده که این برنامه‌ها جدای از شکایات مردمی و اعلاماتی است که به صورت جداگانه رسیدگی می‌شود.

*بررسی 820 فقره معاملات دستگاه‌های دولتی زنجان

وی با اشاره به بحث نظارت بر معاملات دستگاه‌های دولتی استان زنجان عنوان کرد: سال گذشته در مجموع 820 فقره معاملات دولتی گزارش شده که اسناد این معاملات نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

شعبانی خاطر نشان کرد: معمولا روند قانونی این معاملات درست انجام شده و در موارد نادری هم ایرادات قانونی داشت که با تذکرات اصلاحی موضوع برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه در عملکرد سازمانی با دستگاه‌های اجرایی رابط سامانه ملی رسیدگی به شکایات داریم که به صورت برخط با 166 دستگاه استان رابط داریم افزود: موضوعاتی که برای سازمان بازرسی شکایت و گزارش می‌شود از طریق رابط بررسی و کارشناسی می‌شود و دستگاه مورد نظر نیز نتیجه کار را برای ما گزارش می‌دهد.

بازرسی استان زنجان

 *سهل‌انگاری برخی از دستگاههای در عمل به پیشنهادات سازمان بازرسی

مدیرکل بازرسی استان زنجان با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص پیشنهادات سازمان بازرسی عنوان کرد: پیشنهادات سازمان بازرسی توسط دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده ولی برخی از دستگاه‌ها در اجرای این پیشنهادات سهل انگاری داشتند که ملزم به اجرای آنها هستند و در نهایت باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیشنهادات سازمان بازرسی به شهرداریهای استان در خصوص برون سپاری بخش خدمات است افزود: متاسفانه در این بخش نتیجه‌ای حاصل نشده است و پاسخ شورای شهر در خصوص عدم برون سازی از  نظر سازمان بازرسی توجیه است.

شعبانی گفت: به نظر می‌رسد شورای شهر علاقه‌ای در مورد برون سپاری خدمات شهری ندارد ولی این تکلیف قانونی شهرداری و شورای شهر است که در این زمینه باید اهتمام کنند.

*بدهی 63 میلیارد تومانی شهرداری زنجان به اشخاص و سایر دستگاهها

وی افزود: در ابتدای کار دوره فعلی اعضای شورای شهر خیلی ابراز علاقه کردند که بحث برون سپاری را انجام دهند ولی در عمل اقدامی انجام ندادند و حتی بخش‌هایی از خدمات شهری و مناطقی از شهرداری که برون سپاری شده بود مجددا به حوزه شهرداری برگشت داده شده است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان خاطر نشان کرد: گزارشی نیز دریافت شده که نیروهایی تحت عنوان خدمات شهری و کارگری در شهرداری جذب شده و در بخش اداری بکارگیری می‌شوند.

وی بدهکاریهای شهرداری نسبت به اشخاص را از جمله مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: پیشنهاد دادیم شهرداری در لایحه بودجه سال 98 نسبت به بدهکاریهایی که به دستگاه‌ها٬ اشخاص و پیمانکاران دارد را پیش‌بینی کرده و در شورای شهر به تصویب برسد.

شعبانی گفت: موضوع 20 میلیارد تومان را در بودجه پیش‌بینی کردند ولی نه به صراحت و در سر جمع آوردند که از اعتبارات استفاده شود ولی این کفایت نمی‌کند.

وی عنوان کرد: شهرداری زنجان در مجموع 63 میلیارد تومان به اشخاص و دستگاههای دیگر بدهکار است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان در ادامه با اشاره به بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان زنجان افزود: عملکرد دستگاه‌های بانک صنعت و معدن٬ اداره کل صنعت٬ معدن و تجارت استان٬ آموزش و پرورش٬ شهرداری ابهر٬ بررسی عملکرد معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی٬ ثبت اسناد و املاک٬ اداره کل تعاون روستایی٬ دانشگاه علوم پزشکی در نحوه انعقاد قرار داد پروژه‌های عمرانی٬ اداره کل جهادکشاورزی٬ بررسی عملکرد دهیاریها٬ اداره کل راهداری٬ بانک ملی٬ اداره کل مدیریت بحران٬ بیمارستان امدادی ابهر٬ اداره کل راه و شهرسازی در خصوص نحوه شناسایی و حفاظت از اراضی شهری٬ نظارت بر نحوه انجام معاملات دستگاههای اجرایی استان٬ نظارت بر عملکرد جهادکشاورزی در اجرای طرح توسعه آبیاری تحت فشار٬ اداره راه و شهرسازی در خصوص نحوه و شناسایی و حفاظت از اراضی ملی٬ عملکرد اداره کل مالیاتی استان و شرکت بیمه مالیاتی در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر برنامه‌های مصوب اجرا شده 128 مورد شکایت مردمی وارد شده بود که مورد بررسی قرار گرفت و در جایی که نیاز به اصلاح عملکرد دستگاه‌ها یا تضییع حقوق شهروندی بوده دستورات لازم برای احقاق حقوق شهروندی صادر شده است گفت: 453 مورد دستورات اصلاحی صادر کردیم تا عملکرد دستگاه‌های دولتی در روند صحیح قانونی هدایت شود و پیگیر اجرایی آنها نیز هستیم.

شعبانی با اشاره به اینکه اقدامات اصلاحی از رسالت اولیه ما است عنوان کرد: مواردی از تخلفات که قابل اغماض نبوده بررسی شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع 359 نفر را به برای تعقیب به هیئت‌های رسیدگی تخلفات اداری وزارتخانه‌های مربوطه معرفی شدند که از این تعداد 63 نفر تعقیب کیفری بود که به دادسرای مرکز استان و شهرستانها معرفی شدند.

*63 پرونده تخلفات دستگاه‌های اجرایی اختلاس نبودند

مدیرکل بازرسی استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا در مورد 63 پرونده فساد تشکیل شده دستگاه‌های اجرایی استان و میزان تخلفات آنها بیان کرد: استان زنجان جزو استانهای آرام و خوبی بوده و نظارتها در درون سازمان و توسط دستگاه‌ها نظارتی هم به شدت انجام می‌شود و میزان تخلفات در این پرونده‌ها زیاد نبود و بیشتر مبالغ کوچکی بودند.

وی عنوان کرد: این پرونده‌ها به معنای اختلاس نبودند و بیشتر اعتباراتی که باید در محل خودش مصرف می‌شد در جای دیگری هزینه شده بود مانند اعتبارات عمرانی به بخش تعمیرات و هزینه‌های اضافی ساختمان در ادارات دستگاهای اجرای هزینه شده بود.

*تخلفات سازمان همیاری با اجرای طرح گاوازنگ

شعبانی در خصوص عملکرد سازمان همیاری نیز عنوان کرد: سازمان همیاری از بدو برعهده گرفتن منطقه گاوازنگ تخلفات و ایرادات زیادی داشته و این تخلفات مربوط به این دوره نیست و مربوط به شروع کار طرح گاوازنگ بوده است.

وی در خصوص فروش بخشی از اراضی که بنا بود روستاییان واگذار شود بیان کرد: از این فرصت سوء استفاده شده و این زمین‌ها به صورت آزاد به فروش رفته و این کار مورد اعتراض و ناراحتی افکار عمومی در استان شده است.

مدیرکل بازرسی استان زنجان بیان کرد: در چند سال اخیر اقدامی که در این حوزه انجام شده سعی کردیم روند عملکرد سازمان همیاری در حوزه گاوازنگ و سایر حوزه‌ها را قانونمند کرده و در مسیر درست مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان همیاری در گذشته ورشکست شده بود خاطر نشان کرد: هزینه‌ها بیشتر از درآمدها بود و هزینه‌های انجام شده هیچ بازدهی نداشتند.

شعبانی افزود: این سازمان در برخی جاها بدون توجیه اقتصادی هزینه کرده بود و این هزینه‌ها با دستورات سیاسی انجام شده بود که نتیجه این اقدامات به ضرر سازمان تمام شد.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر جلسات متعددی تشکیل و بازرسی‌ها انجام شده و گزارش‌ها و دستورات اصلاحی نیز داده شد و ایراداتی نیز هم اکنون وجود دارد عنوان کرد: زمین‌های فروخته شده در سالهای خیلی پیش اتفاق افتاده و مربوط به این دوره نیست.

مدیرکل بازرسی استان زنجان عنوان کرد: وضعیت فعلی را به سمت و سوی هدایت و اصلاح امور در این سازمان انجام دادیم.  

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر